فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۷۵۸۱

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ / حباب قیمت سکه را صعودی کرد

حباب سکه بهار نیم میلیون تومان صعود کرد

پیش بینی قیمت طلا و سکه 17 مرداد 1403 / حباب قیمت سکه را صعودی کرد

قیمت طلا و سکه در معاملات روز سه‌شنبه روند متوازنی نداشت. قیمت طلا ارزان شد و قطعات سکه با رشد ارزش معامله شدند. در چهارمین روز هفته قیمت دلار نسبتاً با ثبات بود، اما بازارهای جهانی نوسان زیادی را تجربه کرد. معامله‌گران دلیل افزایش قیمت در بازار سکه را رشد حباب می‌دانند.

به گزارش تجارت نیوز،

قیمت طلا و سکه در شروع معاملات چهارمین روز هفته ناتراز بود و نوسان بالایی نیز داشت. با وجود اینکه قیمت دلار از ثبات نسبی برخوردار بود، بازارهای جهانی نوسان بالایی داشت. در شروع به کار بازار طلا در روز سه‌شنبه ریتم طلای جهانی افزایشی شد؛ اما در لحظه نگارش این گزارش اونس جهانی طلا کاهشی شد و به منطقه پایین ۲۴۰۰ دلاری برگشت.

Screenshot 2024-08-06 at 5.06.01 PM

پیش بینی قیمت طلا و سکه

معامله‌گران افزایش انتظارات تورمی و تقاضا را دلیل رشد قیمت قطعات سکه می‌دانند. آنها معتقدند حباب سکه به بازار خط داده است.

گفتنی است در دو روز میانی هفته موضوع سقوط بازارهای جهانی، ترس و فروش گسترده‌ای را در سطح جهانی ایجاد کرد و بر خلاف انتظار، قیمت طلا نیز تحت تاثیر این ریزش قرار گرفته است. این شرایط به‌علاوه ریزش شدید بازارهای مالی ژاپن، کره و تایوان و ریزش ۲۵ درصدی بیت‌کویین منجر به برگزاری نشست اضطراری فدرال رزرو آمریکا شد. تحلیلگران پیش‌بینی کردند که فدرال رزرو پس از این جلسه، نرخ بهره را به میزان ۰.۵ درصد کاهش خواهد داد. این اخبار قیمت اونس جهانی طلا را سردرگم کرد و منجر به نوسانات شدید و لحظه‌ای در طلای جهانی شد.

کارشناسان اقتصادی معتقدند روند اخبار داخلی و خارجی باید وضوح بیشتری بگیرد تا بتوان آینده بازار طلا را پیش‌بینی کرد. آنها می‌گویند در صورتی که اخبار، جو سیاسی کشور و منطقه خاورمیانه از آرامش نسبی برخوردار شود، روند بازار طلا در داخل نیز نزولی خواهد شد.

نقره ۱۰۰۰ تومان دیگر ارزان شد

گفتنی است اونس جهانی طلا روز سه‌شنبه ۱۶ مرداد روی رقم ۲۳۹۱ دلاری قرار گرفت و کاهش ۱۵ دلاری داشت. اونس جهانی نقره روی قیمت ۲۶ دلار و ۸۳ سنتی ایستاد و کاهش ۳۸ سنتی داشت. هر گرم نقره ۹۹۹ با رقم ۵۳ هزار  ۵۰ تومانی عرضه شد و کاهش بیش از هزار تومانی داشت.

سکه گرمی از رشد قیمت جا ماند

قیمت سکه امامی روز سه‌شنبه نوسان بالایی داشت. این قطعه که در شروع معاملات چهارمین روز هفته با روند افزایشی بازگشایی شد در ادامه معاملات افت ۶۶ هزار تومانی داشت و روی رقم ۴۲ میلیون و ۷۸۸ هزار تومانی معامله شد. سکه‌ بهار رشد ۲۰۰ هزار تومانی داشت و روی رقم ۳۸ میلیون و ۴۹۰ هزار تومانی ایستاد.

گفتنی است نیم‌‌‌سکه با رشد ۵۰ هزار تومانی و ربع سکه با افزایش ۱۵۰ هزار تومانی به ترتیب با رقم ۲۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومانی و ۱۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومانی معامله شدند. قیمت سکه گرمی افزایش محدود پنج هزار تومانی داشت و در سطح هفت میلیون و ۱۰۵ هزار تومانی ایستاد.

حباب سکه صعودی شد

قیمت طلا در چهارمین روز هفته روند کاهشی داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افت ۳۴ هزار تومانی با رقم ۱۵ میلیون و ۳۶۸ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش هشت هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۵۵۲ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۵۰۴ هزار تومانی معامله شد.

حباب سکه روز سه‌شنبه در تمام قطعات افزایش داشت. حباب سکه امامی ۲۵۲ هزار تومان، سکه بهار ۵۰۰ هزار تومان، نیم‌سکه ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۲۲۵ هزار تومان و سکه گرمی ۴۲ هزار تومان رشد داشت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.