فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۸۰۷۰

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ / افت بازدهی در بازار طلا ادامه دارد؟

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۰ مرداد  1403 / افت بازدهی در بازار طلا ادامه دارد؟

قیمت طلا و سکه در هفته سوم مرداد با بازدهی منفی به کار خود پایان داد. این بازار با کاهش اونس جهانی طلا همراه شد و از رشد محدود دلار تبعیت نکرد. در هفته‌های اخیر روند اخبار سیاسی به بازارهای مالی خط داده و معامله‌گران نیز در انتظار وضوح تصمیمات سیاسی در هفته پیش‌رو هستند.

به گزارش تجارت نیوز،

قیمت طلا و سکه در هفته سوم مرداد با بازدهی منفی و افت قیمت ناچیزی بسته شد. معامله‌گران روند رنج بازار طلا را متاثر از انتظاری شدن بازارهای مالی تحت تاثیر اتفاقات خاورمیانه و اقدام تروریستی اسرائیل در تهران می‌دانند. آنها معتقدند فعالان بازارهای مالی نسب به هر گونه مبادله تردید دارند و حاضر به ریسک روی دارایی‌هایشان نیستند. کارشناسان اقتصادی برای هفته پایانی مرداد چشم به اخبار و تصمیمات سیاسی دوخته‌اند و معتقدند ریتم دلار تعیین‌کننده اصلی قیمت در بازار طلا است.

Screenshot 2024-08-09 at 4.16.11 PM

اونس جهانی طلا ۲۰ دلار گران شد

گفتنی است هفته گذشته اونس جهانی طلا افت ۳۶ دلاری داشت و بازار طلا در داخل نیز از این روند کاهشی تبعیت کرد. در روزهای پایانی هفته و بسته بودن بازارهای داخلی اونس جهانی طلا افزایشی شد. در لحظه نگارش این گزارش طلای جهانی روی رقم ۲۴۲۵ دلاری قرار گرفته و نسبت به روز پنجشنبه افزایش ۲۰ دلاری دارد.

اونس جهانی نقره با رقم ۲۷ دلار و ۴۵ سنتی در حال معامله است و کاهش هفت سنتی دارد. هر گرم نقره ۹۹۹ با رقم ۵۴ هزار و ۱۷۰ تومانی عرضه شد و افت ۱۶۰ تومانی داشت.

سکه امامی در کانال ۴۲ میلیونی بسته شد

قیمت سکه امامی در آخرین روز هفته با رشد ۵۰ هزار تومانی روی رقم ۴۲ میلیون و ۹۷۰ تومانی معامله شد. قیمت سکه‌ بهار با کاهش ۲۰ هزار تومانی روی رقم ۳۸ میلیون و ۴۸۰ هزار تومانی ایستاد.

گفتنی است نیم‌‌‌سکه، ربع سکه و سکه گرمی بدون تغییر قیمت معامله شدند. این قطعات به ترتیب با رقم  ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی و ۱۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومانی و هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی ایستادند.

حباب سکه افزایشی شد

قیمت طلا در آخرین روز هفته کاهش محدودی داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افت ۵۰ هزار تومانی با رقم ۱۵ میلیون و ۴۲۳ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش ۲۳ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۵۶۱ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۵۱۳ هزار تومانی معامله شد.

حباب سکه روز پنجشنبه در تمام قطعات افزایش داشت. حباب سکه امامی ۳۲ هزار تومان، سکه بهار ۴۳ هزار تومان، نیم‌سکه ۶ هزار تومان، ربع سکه پنج هزار تومان و سکه گرمی  سه هزار تومان رشد داشت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.