فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۸۷۷۶

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / بازار طلا مسیر رفته را برگشت

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 23 مرداد 1403 / بازار طلا مسیر رفته را برگشت

قیمت طلا و سکه روز دوشنبه با افزایش ارزش در تمام قطعات و وزن‌ها بازگشایی شد. روند صعودی در بازار طلا با رشد فاکتورهای تعیین قیمت در این بازار رخ داد.

به گزارش تجارت نیوز،

قیمت طلا و سکه در سومین روز هفته با روند صعودی در تمام قطعات و وزن‌ها بازگشایی شد. روز دوشنبه سکه امامی بیش از ۶۰۰ هزار تومان گران شد و در کانال ۴۲ میلیون تومانی قرار گرفت. این روند افزایشی با صعود قیمت دلار  به کریدور ششم و افزایش بیش از ۱۲ دلاری اونس جهانی طلا رخ داد.

Screenshot 2024-08-12 at 5.03.49 PM

معامله‌گران با اشاره به افزایش قیمت‌ در بازار طلا، روند تقاضا را همانند روزهای گذشته عنوان کردند و افزایش قیمت دلار را اهرم اصلی رشد قیمت در این بازار می‌دانند. به اعتقاد آنها تحرکات قیمت در بازار طلا به قیمت دلار و رخدادهای سیاسی گره خورده است. آنها معتقدند برای هرگونه پیش‌بینی در این بازار باید چشم به نوسانات قیمت دلار داشته باشیم.

نقره ۱۰۰۰ تومان گران شد

 گفتنی است قیمت اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش روی رقم ۲۴۴۴ دلاری ایستاده و افزایش ۱۳ دلاری دارد. قیمت اونس جهانی نقره با رشد ۲۹ سنتی روی رقم ۲۷ دلار و ۷۵ دلاری در حال معامله است. هر گرم نقره ۹۹۹ با رقم ۵۳ هزار و ۸۰۰ تومانی عرضه شد و رشد هزار و ۷۰ تومانی دارد.

راه سکه گرمی از بازار جدا شد

قیمت سکه امامی در سومین روز هفته با رشد ۶۰۵ هزار تومانی روی رقم ۴۲ میلیون و ۱۸۵ تومانی معامله شد. قیمت سکه‌ بهار با رشد ۱۹۵ هزار تومانی روی رقم ۳۷ میلیون و ۸۸۰ هزار تومانی ایستاد.

گفتنی است قیمت نیم‌‌‌ سکه و ربع سکه با رشد ۵۰ هزار تومانی به کانال بالاتر برگشتند. این قطعات به‌ترتیب با رقم‌های ۲۳ میلیون تومان و ۱۵ میلیون تومان معامله شدند. سکه گرمی برخلاف سایر قطعات سکه کاهش ۱۰۰ هزار تومانی داشت و در کف کانال هفت میلیون تومانی معامله شد.

روند حباب سکه برخلاف قیمت، نزولی شد

قیمت طلا در سومین روز هفته با رشد قیمت سکه همراه شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رشد ۲۵۱ هزار تومانی با رقم ۱۵ میلیون و ۳۰۸ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با رشد ۶۴ هزار و ۲۰۰ تومانی روی رقم سه میلیون و ۵۳۲ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۴۸۵ هزار تومانی معامله شد.

حباب سکه روز دوشنبه غیر از رشد ۱۰۳ هزار تومانی سکه امامی در سایر قطعات کاهش داشت. حباب سکه بهار ۳۰۴ هزار تومان، نیم‌سکه ۲۱۷ هزار تومان، ربع سکه ۸۴ هزار تومان و سکه گرمی  ۱۶۶ هزار تومان کاهش یافت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.