خبر فوری:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۷۷۹۴

اپل و متا از پذیرش «پیمان هوش مصنوعی» اتحادیه اروپا خودداری کردند

اپل و متا از پذیرش «پیمان هوش مصنوعی» اتحادیه اروپا خودداری کردند

برخلاف OpenAI، آمازون، گوگل، مایکروسافت و سامسونگ، این دو شرکت مایل به پذیرش این توافقنامه داوطلبانه نیستند

به گزارش تجارت نیوز،

پیمان هوش مصنوعی (AI Pact) اتحادیه اروپا، یک توافق داوطلبانه با هدف راهنمایی شرکت‌ها در زمینه پیروی از قوانین آینده مربوط به هوش مصنوعی است، اما تاکنون برخی از غول‌های فناوری از حضور در آن استقبال نکرده‌اند. اپل و متا از جمله شرکت‌هایی هستند که از امضاکردن این پیمان خودداری کرده‌اند و برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی سرویس‌های خود را برای کاربران اتحادیه اروپا محدود کرده‌اند.

اوایل سال جاری، اتحادیه اروپا AI Pact را با هدف سرعت‌بخشیدن به انطباق شرکت‌های فناوری با قانون هوش مصنوعی آن در سال‌های آینده معرفی کرد. شرکت‌هایی امضاکننده این توافق داوطلبانه، اصول مربوط به موضوعاتی از جمله حاکمیت داده، پاسخگویی و آموزش نیروی کار و مزیت نظارتی را دریافت می‌کنند.

براساس گزارش نشریه Politico، تاکنون بیش از 100 شرکت از جمله OpenAI، آمازون، گوگل، مایکروسافت و سامسونگ در آن ثبت‌نام کرده‌اند. اما نام دو شرکت بزرگ، یعنی اپل و متا در این فهرست دیده نمی‌شود.

اپل در این رابطه اعلام‌کرده که به‌طور مستقیم با مقامات اتحادیه اروپا در تماس است، اما این توافقنامه داوطلبانه را امضا نکرده است.

«ما از قوانین هماهنگ اتحادیه اروپا استقبال می‌کنیم و درحال‌حاضر با توجه به AI Act روی هوش مصنوعی تمرکز می‌کنیم، اما پیوستن خود به پیمان هوش مصنوعی در مراحل بعدی را رد نمی‌کنیم.»

این گزارش در حالی منتشرشده است که رگولاتوری‌های سراسر جهان درحال‌حاضر شرکت‌های بزرگ فناوری را در خصوص حریم‌خصوصی داده‌ها و تصمیم‌گیری‌های مربوط به الگوریتم‌ها زیر ذره‌بین قرار داده‌اند. همین امر می‌تواند در عدم‌پذیرش پیمان اتحادیه اروپا توسط شرکت‌های مختلف نقش داشته باشد.

البته اپل و متا بدون حضور در این برنامه به‌اصطلاح داوطلبانه، مجبور هستند تا محصولات و سرویس‌های هوش مصنوعی جدید خود را کمی دیرتر یا با نظارت شدید در اروپا عرضه کنند.

منبع : دیجیاتو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.