خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۸۴۵۹۱۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل تکنیکال سهام جوین مرداد ۱۴۰۲ / چراغ سبز نمودار قیمت به خریداران

تحلیل تکنیکال سهام جوین مرداد 1402 / چراغ سبز نمودار قیمت به خریداران

قرارگیری قیمت سهام جوین روی محدوده حمایتی مهم، برهه حساس معاملاتی برای این نماد را رقم زده است. آیا سهامداران شرکت کشت و صنعت جوین می‌توانند به بازگشت این سهم به روند صعودی امیدوار باشند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت کشت و صنعت جوین در بازار پایه فرابورس قرار دارد. این شرکت با ارزش بازار چهار هزار و 763 میلیارد تومانی جزو شرکت‌های کوچک بازار به شمار می‌آید. این شرکت در گروه زراعت و خدمات وابسته به آن قرار گرفته است.

مقایسه نسبت P/E گروه زراعت با P/E سهم جوین، نشان از آن دارد جوین نسبت به گروه خود می‌تواند از پتانسیل رشد بالاتری برخوردار باشد. به طوری که P/E (ttm) گروه زراعت در محدوده 11.7 قرار دارد درحالی که این نسبت برا می شرکت کشت و صنعت جوین در سطح 5.77 واحدی قرار دارد.

تحلیل تکنیکال سهام جوین

شرکت کشت و صنعت جوین در دی‌ماه سال 99، افزایش سرمایه ۴۹۰ درصدی از محل اندوخته ثبت کرد که منجر به ایجاد یک شکاف قیمتی (Gap) در نمودار آن شد.

پس از آن در بهمن‌ماه آن سال، خریداران سعی کردند با تشکیل یک موج صعودی ضعیف روند صعودی را آغاز کنند. با رسیدن قیمت به محدوده ۶۰۰ تومان اما با عرضه سنگین از سوی فروشندگان مواجه شدند.

برآیند این کشمکش میان عرضه و تقاضا محدوده مقاومتی مهمی در نمودار تعدیل شده سهم ساخته است. این نماد پس آن، دو سال درگیر این محدوده مقاومتی بوده به نحوی که هر زمان قیمت سهم به ۶۰۰ تومان رسیده، دوباره با عرضه سنگین فروشندگان روبرو شده است.

آنالیز رفتار قیمت در بازه زمانی دی‌ماه ۹۹ تا بهمن ۱۴۰۱نشان از آن دارد که نماد «جوین» طی این مدت با تشکیل موج‌های صعودی و اصلاحی در پی تلاش برای شکست این محدوده قیمتی بسیار مهم بوده است. به بیانی دیگر نماد در این بازه زمانی در حال جمع کردن انرژی برای شکستن مقاومت ۶۰۰ تومان قرار داشته است.

در نهایت در اسفندماه سال ۱۴۰۱ پس از تکمیل پروسه با یک حرکت پرقدرت توانسته این محدوده بسیار مهم را بشکند و قیمت سهم تا ۹۲۰ تومان افزایش یابد.

تحلیل تکنیکال سهام جوین

عبور قیمت سهام شرکت کشت و صنعت جوین از محدوده مقاومتی مهم 600 تومان، از دیدگاه تکنیکال کلاسیک اتفاق بسیار مهم جهت رشد بیشتر قیمت در آینده است اتفاقی که در آینده می‌تواند نماد جوین را در میان‌مدت با افزایش تقاضا از سوی خریداران مواجه نماید.

پس از شکست محدوده مقاومتی از اردیبهشت امسال وارد یک اصلاح قیمتی شده اصلاحی که تا همین سطح استاتیک ادامه داشته است. سطح یادشده پیشتر نقش مقاومت را برای قیمت بازی می‌کرد. حال آنکه با عبور قیمت از آن، انتظار می‌رود با تغییر قطبیت به حمایت مستحکمی برای سهامداران جوین تبدیل شود.

فاز اصلاحی سهم ابتدا از لحاظ ساختار حرکتی یک الگوی مثلث (descending triangle) کاهشی در طی این دو ماه اخیر شکل داده است. پس از آن این الگو بر خلاف انتظار بازار از سوی پایین مثلث خارج شد و طی یک لگ جنبشی تند و تیز منجر به کاهش 30 درصدی ارتفاع قیمت سهام «جوین» شد.

در حال حاضر سهم، به محدوده حمایتی مهم خود رسیده است. جریان معاملات دوشنبه 9 مرداد نیز به گونه‌ای رقم خورد که اهالی بازار سرمایه شاهد واکنش قیمت به این سطح حمایتی بودند. از این رو سهامداران این نماد امیدوارند اصلاح تندوتیز تا سطح استاتیک مشخص شده در چارت، پایان راه روند اصلاحی سهم باشد. در صورت وقوع این سناریو می‌توان خط داینامیک آبی رنگ را تارگت بلندمدت سهم به شمار آورد.

سلب مسئولیت: کلیه مطلب درج شده در این سایت جنبه تحقیقاتی، علمی و خبری دارد و برای فعالیت مستقیم در هیچ بازاری توصیه نمی‌شود.

گزارش‌های بیشتر تحلیل بازار را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.