فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۴۳۴۹

سهم ۹۰ درصدی سینماتیکت از بازار فروش آنلاین بلیت​

سهم ۹۰ درصدی سینماتیکت از بازار فروش آنلاین بلیت​

سهم سینما تیکت از از بازار فروش آنلاین بلیت طبق گفته مدیر آن ۹۰ درصد است این درحالی‌است که تقریبا ۵۰ درصد مخاطبان سینما بلیت‌های خود را آنلاین خریداری می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، پیام دارابی، مدیر سینما تیکت اولین اولویت سینما تیکت را حفظ و رشد سهم‌شان از بازار عنوان می‌کند و می‌گوید: ما با وجود رقبایی که داشتیم، توانسته‌ایم همچنان سهم‌مان از بازار را حفظ کنیم. امروزه حدود ۵۰ درصد مخاطبان سینما به شیوه آنلاین بلیت خود را تهیه می‌کنند. سهم سینماتیکت ازاین بازار آنلاین فروش بلیت در سال گذشته و سه ماه اول امسال حدود ۹۰ درصد بوده که حفظ این بازار و رشد سهم آن از اولویت‌های ماست.

دارابی همچنین از نرخی که تحت عنوان مالیات از خریداران سایت دریافت می کنند گفت و افزود: مالیات بر ارزش افزوده به صورت نرخ ۱۰ درصدی روی قیمت بلیت‌ها اعمال شده است  اما غیر از آن سامانه‌ها هم اجازه دارند رقمی تحت عنوان کارمزد (یا آنلاین فی) به میزان چهار درصد روی قیمت بلیت‌ها دریافت کنند.  ما حق دریافت این کارمزد را داریم و معتقدیم خدماتی که سامانه های فروش آنلاین به کاربران می‌دهند (مثل انتخاب صندلی خود در سالن و غیره) ارزش آن را دارد که مخاطب برایش حاضر به پرداخت این چند درصد مالیات اندک شود.

او در ادامه به مشکلاتی که بعد از تشکیل سامانه سمفا برای سامانه‌های فروش بلیت سینما ایجاد شده اشاره کرد و گفت: سامانه سمفا یا همان سامانه مدیریت فروش و اکران که زیرمجموعه سازمان سینمایی است و همه سایت‌های بلیت فروشی به آن وصل هستند، با هدف مقابله با انحصارشکنی شکل گرفت اما حالا خودش هم به عنوان رقیب ، هم ناظر  و هم به یکی از چالش‌های اصلی برای ما تبدیل شده است. به‌طور مثال گاهی ‍‍‍پیش می‌آید که سینمادارها آمار مغایری از فروش در سایت‌های بلیت فروشی و سایت سمفا می‌بینند. این مغایرت غالبا به دلایل فنی پیش می‌آید؛ مثلا ممکن است به دلیل اتفاقاتی که در جامعه رخ می‌دهد ناگهان سینماها تعطیل و نمایش‌ فیلم‌ها لغو شود یا خود کاربران بلیت‌شان را کنسل کنند و غیره. این مغایرت‌ها که حاصل خطای سیستمی است، مدام ما را با سمفا درگیر کرده است و پاسخ روشن و به‌موقعی هم از آنها نمی‌گیریم.

پیام دارابی درباره اینکه چطور در این سال‌ها توانسته‌اند فعالیت خود را ادامه دهند می‌گوید بلیت فروشی آنلاین ذاتا برای مخاطب جذاب است اما اینکه چرا سینماتیکت در این بین موفق‌تر از بقیه عمل کرده باید به این اشاره کنم که نزدیک به ۱۰۰ درصد سینماها در سینما تیکت حضور دارند. ما اولین سامانه فروش آنلاین بلیت سینما بوده‌ایم که 12 سال است مشغول فعالیت هستیم. در خرید آنلاین مخاطب حق انتخاب صندلی مورد نظر خود را  دارد در صورتی که در خرید حضوری از گیشه سینما این امکان وجود ندارد و چون سایت ما امکان کنسلی بلیت را نیزفراهم کرده و مخاطبان می‌توانند هزینه بلیت را به کیف پول الکترونیکی یا حساب بانکی خود بازگردانند، خود این موضوع عامل مهمی در بقا و موفقیت ما تا امروز بوده است. معمولا هر کنسلی و استرداد بلیت، جریمه‌ای دارد ولی در سینما تیکت شما می‌توانید همه پول خود را پس بگیرید و از این‌نظر نگرانی‌ای وجود ندارد. خرید آنلاین یک برد سه جانبه است. بردی سه جانبه برای مخاطب فیلم، سینماداران و سینماتیکت. علاوه براین‌ها، او از قدیمی‌ترین بودن، کامل بودن پکیج خرید(شامل سینماها و فیلمها و غیره)، پشتیبانی ، کامنتها و نظرات مخاطبان ،سهولت در خرید بلیت و ارتباط خوب با سینمادارها به عنوان دیگرعوامل موفقیت سینماتیکت در این سال‌ها یاد کرد.

دارابی همچنین گفت: امکان نظردهی برای فیلم‌ها که باعث می‌شود کسی که می‌خواهد سینما برود راحت‌تر فیلم موردنظرش را انتخاب کند و سرعت بالاتر خرید در روزهای فروش نیم‌بها یا زمان اکران فیلم‌های پر طرفدار باعث انتخاب این سایت از سمت تماشاگران است.

مدیر سینماتیکت همچنین از امکاناتی که در این مدت به این پلتفرم اضافه شده و برنامه‌های آینده‌شان می‌گوید: ما به غیر از فروش بلیت فیلم، در حوزه تئاترهای کمدی و غیرکمدی وکلاسیک، سینمای هنر و تجربه و کنسرت‌ها هم ورود کرده‌ایم که کنسرت سال گذشته محسن یگانه اولین مورد آن بوده است و امسال نیز بلیت فروشی کنسرت محسن ابراهیم زاده را در اوایل سال داشتیم و در روزهای گذشته نیز بلیتهای کار پرواز همای را با همکاری مجموعه محترم تیوال به فروش رساندیم. دارابی همچنین گفت از برنامه‌های ما ورود به حوزه سینماداری  است و درحال حاضر سه سالن سینما در معین‌مال داریم که تجربه خوبی برایمان بوده است. همکاری با شرکای تجاری متعدد از دیگر برنامه‌های ماست. همکاری با هفت هشتاد، دیجی پی ، سایت تخفیفان و مجموعه تیوال تاکنون از تجربیات خوب ما در این زمینه بوده است.

دارابی در پایان صحبت‌های خود گفت: مخاطبان امروزه بسیار بادقت فیلم خود را انتخاب می‌کنند اگر چرخ سینمای کشور بچرخد، چرخ سامانه های بلیت فروشی هم می‌چرخد. زیست ما در نهایت به اوضاع سینمای کشور بستگی دارد؛ البته من به آینده امیدوارم چون فیلم‌های متنوعی در ژانرهای مختلف در راه هستند که می‌توانند حال سینما و و به تبع آن صاحبان آثار و سامانه های فروش را خوب کند.

منبع : پیوست

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.