فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۵۹۷۴

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

«تگزاس ۳» صدر گیشه را پس گرفت / فیلم‌های کمدی پرفروش‌ترین آثار سینمای ایران

«تگزاس ۳» صدر گیشه را پس گرفت / فیلم‌های کمدی پرفروش‌ترین آثار سینمای ایران

در هفته‌ای که گذشت فیلم‌های کمدی «تگزاس ۳»، «قیف»، «پول و پارتی» و «مفت‌بر» پرفروش‌ترین آثار سینمای ایران شدند.

به گزارش تجارت نیوز،

در هفته‌ای که گذشت (۲۲ تا ۲۸ شهریور) فیلم «تگزاس ۳» به‌کارگردانی سید مسعود اطیابی با فروش ۷،۶ میلیارد تومان توانست عنوان پرفروش‌ترین فیلم هفته در سینماهای ایران را از آن خود کند.

این فیلم که از ۸ خرداد بر پرده سینماهای کشور اکران شده، همواره مورد استقبال مخاطبان بود اما این هفته توانست با اکران در ۳۳۸۱ سانس و فروش بیش از ۱۴۴ هزار بلیت، پرمخاطب‌ترین فیلم درمیان دیگر آثار سینمایی درحال اکران باشد.

این فیلم، پس از ماجرای مجسّمه‌های حاوی کوکائین در قسمت قبلی شروع می‌شود. جایی که ساسان (با بازی سام درخشانی) و بهرام (با بازی پژمان جمشیدی) باقی مجسّمه‌ها را پیدا کنند تا مشکل امنیتی و گروگانگیری برطرف شود اما…

«قیف» به کارگردانی محسن امیریوسفی در دومین هفته از اکران، همچنان با استقبال مخاطبان و فروش خوب رو‌به‌رو بود. این فیلم با اکران در ۳۹۷ سالن و ۳۳۱۸ سانس و فروش بیش از ۱۱۱ هزار بلیت توانست فروشی بالغ‌ بر ۶،۲ میلیارد تومان داشته باشد.

«قیف» به نویسندگی مشترک محسن امیر یوسفی و رضا عطاران، روایت ماجراهایی عاشقانه بین چند انسان و غیرانسان است که مدام در معرض خطر قرار می‌گیرد. در خلال این موقعیت‌ها، موضعی انتقادی هم به وضعیت جامعه دارد. قیف مخفف اسم شخصیت رضا عطاران است؛ کسی که از سیاره‌ای به نام هیرکانی به زمین آمده عاشق شده و سر سفر عقد نشسته این موجود فرازمینی اما گرفتار دشمنان قبیله خود هیرکینی‌ها میشود و نزدیک است که به شکل گربه درآید.

رضا عطاران، فریده سپاه منصور، گیتی معینی، رضا نیکخواه، صدف اسپهبدی، ویدا جوان، تورج نصر، محمود نظرعلیان، علی باباجانی، شبنم گودرزی، حسین عابدینی، حمید رضا دشتی و عباس جمشیدی‌فر در این اثر سینمایی ایفای نقش کرده‌اند.

فروش خوب «پول و پارتی» هم همچنان ادامه دارد. این فیلم سینمایی با اکران در ۲۹۶۱ سانس و ۴۱۹ سالن توانست نزدیک به ۱۱۲ هزار بلیت بفروشد تا فروش این هفته‌اش به بیشتر ۵٫۹ میلیارد تومان برسد.

در خلاصه داستان این فیلم  که ساعد سهیلی، پردیس احمدیه، هدی هاشمی، امیر جعفری، هادی کاظمی، و… در آن ایفای نقش می‌کنند، آمده: «تو زمونه‌ای که همه عاشق پولت میشن، عاشق خونه‌ات میشن، عاشق ماشین زیر پات میشن، یکی پیدا شده عاشق خودت شده!»

«مفت‌بر» به کارگردانی عادل تبریزی دیگر اثر پرفروش هفته شد تا نشان دهد سلیقه این روزهای مخاطب ایرانی تماشای آثار کمدی است. این فیلم سینمایی با فروش بیش از ۹۵ هزار بلیت در ۳۸۴ سالن و ۲۹۰۱ سانس توانست فروشی ۵،۱ میلیارد تومانی داشته باشد.

فیلم «مفت‌بر» یک عاشقانه بر بستر کمدی است که کارگردان سعی کرده است با تکیه بر موسیقی و فضای شادی که شکل گرفته است لحظات خوشی برای مخاطب ایجاد کند. در این فیلم سینمایی حامد بهداد، سحر دولتشاهی، بهرنگ علوی، و… ایفای نقش می‌کنند.

«شهرگربه‌های ۲» به کارگردانی سید جواد هاشمی نیز با فروشی بالغ‌بر ۵۳ هزار بلیت در ۲۰۷۹ سانس و ۳۱۲ سالن فروشی بیشتر از، ۲،۶ میلیارد تومان داشت.

در این فیلم پر بازیگر بازیگرانی چون علی‌رضا خمسه، فرهاد آییش، یوسف تیموری، مریم سعادت، میرطاهر مظلومی، داریوش موفق، الیکا عبدالرزاقی، رضا بنفشه‌خواه، محمدهادی عطایی، سعید بحرالعلومی، ایرج طایفه، علی شایانفر، داریوش پیرو، فرزانه زهره‌وند، ساناز نادری، امیر غفارمنش، امین زندگانی و نیوشا ضیغمی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم  «شه‌سوار» به‌کارگردانی حسین نمازی که از چهارشنبه گذشته اکران خود را شروع کرد توانست با فروش ۴۱۸۰۸ بلیت در ۲۴۸ سالن و ۱۴۳۸ سانس فروشی ۲،۴ میلیاردی داشته باشد. 

مهراد صدیقیان، الناز حبیبی، هادی کاظمی، عباس جمشیدی‌فر، امیر دژاکام، و…. در این اثر کمدی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: به‌دنبال درگذشت عموی خانواده در جریان برگزاری عروسی که چندبار بهم خورده است، خانواده او قصد پنهان کردن این خبر را دارند.

«قلب رقه» به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور با فروش ۱.۷ میلیارد تومانی، «خجالت نکش ۲» به کارگردانی رضا مقصودی با فروش ۱.۶ میلیارد تومانی، «ملاقات با جادوگر» به‌کارگردانی حمید بهرامیان با فروش ۶۰۰ میلیون توماتی از دیگر آثار پرفروش هفته بودند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.