کد مطلب: ۸۲۷۰۷۹

وعده وزیر کار: ۴۰۰ هزار واحد مسکن برای کارگران احداث می‌شود

وعده وزیر کار: 400 هزار واحد مسکن برای کارگران احداث می‌شود

وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی گفت: طی تفاهمنامه‌ای که بین معاونت تعاون و سازمان ملی زمین و مسکن انجام شده است طی چهار سال ۴۰۰ هزار واحد مسکن کارگری احداث می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، صولت مرتضوی یکم تیرماه در بازدید از طرح‌های احداث مسکن کارگری شهرستان بروجن، با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم توسعه دولت احداث مسکن برای آحاد مختلف جامعه است، اظهار کرد: هدف‌گذاری دولت در حوزه مسکن مبتنی بر توانمندی‌ها، استعدادها و امکانات کشور است اما متاسفانه این موضوع سال‌ها مغفول مانده بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه بخشی از هماهنگی‌ها در تولید مسکن برعهده این وزارتخانه قرار دارد، افزود: براساس تفاهم‌نامه‌ای که بین معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان ملی زمین و مسکن منعقد شده است مقرر شده حدود ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در طول چهار سال برای کارگران طراحی و اجرا شود.

وی با اشاره به مشارکت خیرین در احداث مسکن برای کارگران در شهرستان بروجن، ادامه داد: صاحبان صنایع، مدیران کارخانجات و خیرین در این شهرستان با مشارکت یکدیگر برای زوجین جوان و جوانان کارگر واحدهایی احداث کردند که جا دارد از این خیرین قدردانی شود.

مرتضوی عنوان کرد: امیدواریم تعهدات وزارت راه و شهرسازی نیز درخصوص واگذاری زمین جهت تامین مسکن کارگران در سریع‌ترین زمان ممکن محقق شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی ویژه کارگران در استان‌های گوناگون کشور آغاز شده است و باید سالانه طراحی و اجرای حدود ۱۵۰ هزار واحد مسکونی انجام شود، در اجرای این طرح تامین زمین برعهده وزارت راه و شهرسازی قرار دارد و مدیریت منابع همچنین ساماندهی و هدایت تعاونی‌های کارگری توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می‌شود، بانک‌ها نیز براساس قواعد جهت اعطای تسهیلات اقدام می‌کنند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.