فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۶۹۰۱

آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در سمنان تشریح شد

آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در سمنان تشریح شد

آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در سمنان نشان می دهد که تعداد قابل توجهی از خانه ها در حال آماده سازی است همچنین ۶۳۸ هکتار اراضی نیز در سمنان به این طرح ها الحاق شده است.

به گزارش تجارت نیوز،

اجرای طرح نهضت ملی مسکن در حوزه راه و شهرسازی استان سمنان یکی از اقدامات قابل توجه در دولت سیزدهم است طرحی که تلاش دارد تا با حذف قیمت زمین از مسکن، قیمت خانه را کاهش داده و به خانواده ها کمک کند که زودتر صاحب خانه شوند.

استان سمنان دارای دو اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان و راه و شهرسازی شرق استان سمنان است که در اولی شش شهرستان غربی و مرکزی و در دومی شاهرود و میامی حضور دارند لذا برای برآورد وضعیت کنونی مسکن مهر در استان سمنان باید به آمار دو اداره کل مراجعه کرد امروز در گفتگویی با سیدمحمد حسینی طباطبایی مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان به عملکرد نهضت ملی مسکن در مرکز و غرب استان سمنان می پردازیم با این توضیح که آمارها تمام استان سمنان به جز شاهرود و میامی را شامل می شود.

* درباره آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در سمنان توضیح دهید

در سمنان هم اکنون در سایت ۶/۱۲ هکتاری روزیه، ۲۳ هکتاری پیام نور و ۵۵ هکتاری واحدهای مسکونی در حال ساخت است. شهرک کوهسار روزیه از جمله این بخش ها است در این شهرک از ۷۳۱ واحد در حال ساخت، ۴۶۴ واحد مسکونی به شکل خودساز و مابقی آن در قالب پروژه انبوه ساز در حال ساخت است.پیشرفت فیزیکی برخی از پروژه ها در بخش خودساز به بالای ۹۵ درصد رسیده و آماده بهره برداری است. پروژه های انبوه ساز هم با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد در حال اجرا است. 

سایت ۲۳ هکتاری پیام نور دیگر اقدام ما در شهرستان سمنان است. در این سایت پروژه ۹۶۸ واحدی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در قالب طرح نهضت ملی مسکن و ساخت ۳۳۶ خانه ویلایی ناایمن جایگزین قطعات ۲۳ و ۲۴ در حال ساخت است. سایت ۵۵ هکتاری پیام نور سومین موضوعی است که باید به آن اشاره کرد. در این سایت بخشی از اجرای پروژه خانه های ویلایی جایگزین قطعات ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان در حال اجراست و ۳۸۴ قطعه زمین به مشمولان طرح جوانی جمعیت اراضی واگذار شده است.

هم اکنون عملیات آماده سازی سایت ۵۵ هکتاری در حال اجرا بوده و همزمان عملیات ساخت خانه های ناایمن مسکن مهر سمنان در دست اجرا قرار دارد و توانسته ایم روند خوبی را نیز شاهد بودیم. علاوه براین ساخت واحدهای دیگر نهضت ملی مسکن به شکل پراکنده در مناطق مختلف جغرافیایی استان مانند منطقه مسکن مهر و شهرک گلستان در جریان است. مانند پروژه ۱۶۰ واحدی انجمن خیرین مسکن ساز سمنان که به آن می توان اشاره کرد. 

* شما یک سایت الحاقی هم داشتید درست است؟

بله؛ در شهرستان سمنان هم اکنون سایت ۲۰۵هکتاری در محدوده پل جهاد تا دانشگاه سمنان به محدوده شهر الحاق شده است و به زودی قرارداد واگذاری یک‌هزار و ۳۰۰ قطعه زمین به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و مشمولان طرح جوانی جمعیت در مرحله اول تحویل داده می‌شود. سایت ۲۰۵ هکتاری نهضت ملی مسکن سمنان با واحد پذیری بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی به محدوده شهر الحاق شده است.

* درباره مهدیشهر بگویید؟

در شهرستان مهدیشهر پروژه ۱۵۰ واحدی نهضت ملی مسکن توسط انجمن خیرین مسکن ساز در حال اجراست. همچنین در اراضی ۸ هکتاری این شهرستان ، به بیش از ۹۰ متقاضی جهت ساخت مسکن در قالب گروه‌های ۲ نفره و بیش از ۳۰ مشمول طرح جوانی جمعیت اراضی واگذار شده است.

هم‌اکنون عملیات آماده‌سازی سایت هشت هکتاری توسط شهرداری مهدی‌شهر درحال انجام است و سه هزار متر زمین جهت احداث زمین چمن مصنوعی از سوی راه و شهرسازی تخصیص داده شده است.علاوه براین در مهدیشهر الحاق ۵۰ هکتار از اراضی شمال غربی این شهرستان جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شورای برنامه ریزی استان مصوب شده است و اداره در مرحله انتخاب مشاور می باشد.

در شهر شهمیرزاد ۳۵ هکتار از اراضی جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن به محدوده شهر الحاق و عملیات ساخت ۳۸۸ واحد مسکونی در سایت ۳۵ هکتاری آغاز شده است. در اراضی ۳۵ هکتاری، عملیات ساخت ۱۵۶ واحد مسکونی در قالب گروه‌های ۴ نفره (خودساز) و ۲۳۲ واحد مسکونی به کارگزاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) به شکل انبوه‌ساز انجام می‌شود.

هم‌اکنون عملیات آماده‌سازی اراضی ۳۵ هکتاری نهضت ملی مسکن شهمیرزاد توسط شهرداری شهمیرزاد در حال اجراست و دستگاه‌های خدمات رسان آب و برق با انجام عملیات انتقال خطوط، خدمات زیربنایی لازم را فراهم می‌کنند.علاوه بر این در شهمیرزاد ۴۲ واحد دیگر به شکل انبوه ساز در مناطق جغرافیایی دیگر به شکل پراکنده در حال ساخت است. 

* و در خصوص دامغان هم توضیح دهید

در شهرستان دامغان، سایت ۴۸ با واحد پذیری یک هزار و ۷۴ واحد ویلایی تامین شده است. هم اکنون در این سایت عملیات ساخت بیش از ۳۰۰ واحد مسکونی آغاز شده و عملیات آماده سازی سایت نیز با سرعت در حال اجراست. 

در شهرستان دامغان سایت ۵۹ هکتاری که در مجاورت سایت ۴۸ هکتاری قرار دارد، برای تامین زمین اجرای طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده و فرایند مطالعات آن صورت گرفته است و هم‌اکنون در شورای عالی معماری و شهرسازی ایران در مرحله تصویب طرح قرار دارد. علاوه بر این، در دامغان پروژه‌های ۸۰ واحدی انجمن خیرین مسکن ساز، ۴۰ واحدی عترت، ۱۲ واحدی شهرک بهارستان و ۲۰۴ واحدی گروه ساخت در حال اجرا است. در امیریه دامغان و در سایت ۱۷ هکتاری ۳۲۵ واحد، در دیباج و در سایت ۷.۱۱ هکتاری ۶۱ واحد و در اراضی ۵.۲ هکتاری کلاته رودبار ۴۵ واحد مسکونی در حال ساخت است.

* پیرامون گرمسار و غرب استان هم توضیح دهید که روند به چه صورت است؟

در شهرستان گرمسار ۴۸ واحد مسکونی در قالب گروه ساخت(خودساز) در منطقه لجران در حال ساخت است. در مجموع در حوزه راه و شهرسازی استان سمنان ۷ هزار و ۱۳۳ واحد مسکونی در حال ساخت می باشد و در کل استان سمنان راه و شهرسازی استان سمنان، شرق و شهر جدید ایوانکی مجموعا ۲۱ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است.

* به مقوله الحاق دوبار اشاره کردید توضیح کامل تری بدهید؟

برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان سمنان، از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۶۳۸ هکتار اراضی در حوزه راه و شهرسازی استان سمنان به محدوده شهر الحاق شده است. ضمنا برای تامین خدمات زیربنایی در سایت های نهضت ملی مسکن، سهم یک سوم وزارت راه و شهرسازی به حساب اداره کل راه و شهرسازی استان به مبلغ ۱۰۰ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان واریز شده است و این اداره کل در هفته های گذشته جلسات فشرده ای با شرکت آب و فاضلاب، شرکت توزیع برق و برق منطقه ای با هدف انتقال خطوط برق داشته است.

منبع : بازار

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.