فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۳۹۵۹

«تجارت‌نیوز» از بازار مسکن شهر تهران گزارش می‌دهد:

منطقه ۲۲ پرچمدار افزایش قیمت مسکن در تهران! + اینفوگرافی

منطقه 22 پرچمدار افزایش قیمت مسکن در تهران! + اینفوگرافی

بررسی آمارهای بانک مرکزی نشان از آن دارد که بازار مسکن منطقه 22 از مردادماه سال گذشته تا مردادماه امسال، بیشترین بازدهی قیمت را بین مناطق 22 گانه تهران داشته و رشدی معادل 34 درصد را تجربه کرده است.

به گزارش تجارت نیوز،

یکی از اصلی‌ترین فاکتورهایی که خریداران و سرمایه‌گذاران مسکن برای درگیر کردن پس‌انداز خود به آن توجه می‌کنند، بازدهی قیمت است؛ به این معنا که قیمت ملک طی یک بازه مشخص می‌تواند چه رشد قیمتی را تجربه کند.

بررسی آخرین گزارشی که بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن تهران منتشر کرده است نشان می‌دهد، متوسط قیمت مسکن در مناطق مختلف پایتخت، درصد افزایش قیمت متفاوتی را طی سال گذشته داشته است.

بازدهی یک ساله قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران

خانه-تهران

بررسی داده‌های بانک مرکزی از بازار مسکن تهران حاکی از آن است که بین مناطق 22گانه، منطقه 22 در فاصله مرداد 1402 تا مردادماه امسال بیشترین بازدهی را پشت سر گذاشته است؛ رشد قیمتی بالغ بر 34 درصد.

بر این مبنا اگر کسی مرداد سال گذشته آپارتمانی 60 متری را در این منطقه بالغ بر سه میلیارد و 702 میلیون تومان خریداری کرده است، مردادماه امسال توانسته آن را با چهار میلیارد و 962 میلیون تومان به فروش برساند؛ سودی معادل یک میلیارد و 260 میلیون تومان طی یک سال.

پس از منطقه 22 نیز منطقه 1 شهرداری تهران با افزایش قیمتی برابر با 33.2 درصد، بیشترین بازدهی را داشته است. در این بین منطقه 20 نیز با افزایش قیمت 28.7 درصدی در جایگاه سوم رشد قیمت مسکن در تهران قرار دارد.

کدام مناطق تهران کمترین بازدهی قیمت مسکن را داشته‌اند؟

بررسی آمارهای بانک مرکزی همچنین بیانگر آن است که منطقه 3 در بین دیگر مناطق تهران، کمترین بازدهی قیمت را داشته و تنها 6.5 درصد رشد را تجربه کرده است.

پس از این، منطقه 2 با بازدهی 7.5 درصد قرار دارد و منطقه 10 نیز جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است. منطقه 2 و 10 از مناطقی هستند که هر ماه بر اساس آمارهای رسمی بیشترین تعداد معاملات مسکن در آنها صورت می‌گیرد.

آمارهای مربوط به خردادماه 1403 نیز نشان از آن دارد که منطقه 2 پایین‌‌‌ترین بازدهی را نسبت به خرداد سال گذشته داشته و رشد قیمتی برابر با سه درصد را تجربه کرده است.

بعد از منطقه 2 منطقه 10 قرار داشت که تنها پنج درصد رشد داشته و سپس منطقه 21 قرار گرفته که 5.1 درصد افزایش قیمت را پشت سر گذاشته است. بر این مبنا به نظر می‌رسد مناطقی که بیشترین معاملات در آنها صورت گرفته، در نهایت با تاثیر از رشد تقاضا تعدیل قیمت را در این زمینه تجربه کرده‌اند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.