کد مطلب: ۹۰۰۵۲۳

تسریع در روند پیگیری پرونده‌های کارگری

تسریع در روند پیگیری پرونده‌های کارگری

معاون وزیر کار گفت: با ایجاد سامانه جامع روابط کار زمان رسیدگی به پرونده‌ها در مراجع حل اختلاف کاهش کاهش پیدا کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز،  بی تردید موضوع سازش کارگر و کارفرما با توجه به نقش برقراری روابط حسنه میان کارگر و کارفرما در ادامه حیات کارگاه و افزایش کمیت و بهبود کیفیت تولید از اهمیت و حساسیت بسیاری برخوردار است.

برابر ماده ۱۵۷ قانون کار هرگونه اختلافات کارگری در گام نخست باید از طریق سازش حل و فصل شود و چنانچه سازش محقق نشد، از طریق ادارات کار یا مراجع حل اختلاف امکان رسیدگی به شکایات وجود دارد. احیای مجدد ماده ۱۵۷ قانون کار و برقراری کمیته‌های سازش درون کارگاهی اقدامی موثر در جهت حل مشکلات بنگاه‌ها،‌ کاهش دعاوی کارگر و کارفرما و پیگیری مطالبات نیروهای کار است.

وزارت کار از زمان استقرار دولت سیزدهم، در جهت کاهش دعاوی کارگری و کارفرمایی و کاهش زمان رسیدگی به شکایات کارگر و کارفرما اهتمام و تلاش بسیاری را صورت داده است؛ چنانچه در حوزه روابط کار کمیته‌هایی به منظور رسیدگی به دعاوی کارگران و کارفرمایان تشکیل شده که به اختلافات کارگر و کارفرما درباره معوقات مزدی، قراردادهای کار، سنوات، بیمه و سایر اختلافات قانون کار رسیدگی می‌کنند.

در همین راستا علی حسین رعیتی فرد - معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از اهداف مهم حوزه روابط کار را اجرا صحیح قوانین و مقررات کار و حل و فصل اختلافات کارگری برای کاهش اختلافات عنوان کرده و با مطلوب ارزیابی کردن فضاهای کارگری در کشور می‌گوید: در حال حاضر تعطیلی و اعتصاب کارگری دیگر وجود ندارد و این امر نشان می‌دهد اقدامات مهم و خوبی در رسیدگی به حقوق کارگر و کارفرما انجام شده است.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.