کد مطلب: ۷۱۰۲۹۴

معاون امور بین الملل اتاق ایران:

نیازی به ممنوعیت واردات خودرو و کالاهای لوکس نیست

نیازی به ممنوعیت واردات خودرو و کالاهای لوکس نیست

معاون امور بین الملل اتاق ایران گفت: نیازی به ممنوعیت واردات کالاهای لوکس و خودرو نیست؛ در این زمینه و سایر زمینه‌ها همچون واردات خودرو وزارت صمت اهمیتی به نظرات اتاق بازرگانی ایران نداد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آخرین جزئیات از واردات خودرو را بخوانید.

علیرضا یاوری، معاون امور بین الملل اتاق ایران در نشست خبری الگوی دیپلماسی اقتصادی گفت: عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای می‌تواند زمینه خروج ما از لیست سیاه FATF را فراهم کند.

به نقل از اقتصادآنلاین، نیازی به ممنوعیت واردات کالاهای لوکس و خودرو نیست؛ در این زمینه و سایر زمینه‌ها همچون واردات خودرو وزارت صمت اهمیتی به نظرات اتاق بازرگانی ایران نداد.

روند بروکراسی در کشور نه تنها مانع جذب سرمایه در کشور می‌شود بلکه یکی از عوامل مهم در خروج سرمایه است.

آیین‌نامه واردات خودرو در دولت تصویب شد

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آیین‌نامه واردات خودرو در دولت مصوب شده و شرایطی برای واردات خودرو پیش‌بینی شده است.

رضا فاطمی‌امین امروز شنبه در حاشیه بازدید از یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی بندرگز گفت: تلاش فعالان اقتصادی در شرایط کنونی برای حفظ و ارتقای تولید در واحد‌های تولیدی شایسته قدردانی است.

وزیر صمت در خصوص آخرین وضعیت واردات خودرو افزود: آیین‌نامه واردات خودرو در دولت مصوب شده و شرایطی برای واردات خودرو پیش‌بینی شده که نزدیک به ۳۰۰ کسب‌وکار درخواست دادند که این واردات را انجام دهند.

فاطمی امین گفت: برخی از این واحد‌ها شرایط واردات خودرو را ندارند و تا چند هفته آینده شرکت‌های واجد شرایط مشخص می‌شود.

وی به حمایت‌های انجام‌شده از پتروشیمی اشاره کرد و گفت: از اوایل اردیبهشت امسال حمایت از واحد‌های فعال این بخش آغاز شده تولید چند ماه اخیر به اندازه یک سال رشد داشته است.

به گفته فاطمی امین کمبود سرمایه در گردش، تامین نشدن به موقع مواد اولیه و بازاریابی (تجارت) از مهم‌ترین مشکلات صنایع پتروشیمی کشور است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.