فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۴۷۴۸

برنده توپ طلا ۲۰۲۴ مشخص شد

برنده توپ طلا 2024 مشخص شد

توپ طلا (Ballon d'Or) جایزه‌ای است که سالانه به بهترین بازیکن فوتبال در جهان اعطا می‌شود.

به گزارش تجارت نیوز،

مراسم توپ طلای 2024 امشب در سالن تئاتر «شتله» پاریس برگزار شد. 

توپ طلای 2024 زنان به آیتانا بونماتی رسید. آیتانا بونماتی کونکا فوتبالیست حرفه‌ای اسپانیایی است که به عنوان هافبک میانی در لیگ برتر فوتبال زنان اسپانیا برای باشگاه بارسلونا و تیم ملی زنان اسپانیا بازی می‌کند.

توپ طلای 2024 مردان به رودری، هافبک اسپانیایی منچسترسیتی رسید.  این جایزه به خاطر عملکرد برجسته وی در تیم‌های باشگاهی و ملی به او اعطا شد؛ او نقشی کلیدی در قهرمانی منچسترسیتی در لیگ برتر و تیم ملی اسپانیا در یورو ۲۰۲۴ داشت. همچنین، وینیسیوس جونیور از رئال مادرید، که فصل درخشانی را با ۲۴ گل و چندین پاس گل پشت سر گذاشت، رقیب اصلی رودری بود اما به رتبه دوم رسید​.

"رودری" نام یک بازیکن فوتبال حرفه‌ای اسپانیایی است که نام کامل او "رودریگو هرناندز کاسکانته" است و بیشتر با نام "رودری" شناخته می‌شود. رودری متولد ۲۲ ژوئن ۱۹۹۶ در مادرید، اسپانیا است و به عنوان هافبک دفاعی در باشگاه منچستر سیتی و تیم ملی فوتبال اسپانیا بازی می‌کند. او به‌خاطر قدرت بدنی، توانایی بازی‌خوانی بالا، دقت در پاس‌ دادن و مهارت‌های دفاعی‌اش مشهور است. رودری در سال ۲۰۱۹ از اتلتیکو مادرید به منچستر سیتی پیوست و از آن زمان به یکی از بازیکنان کلیدی این تیم تبدیل شده است.

کارلو آنچلوتی به عنوان بهترین سرمربی سال 2024 انتخاب شد.

لامین یامال به عنوان بهترین بازیکن جوان سال ۲۰۲۴ (کوپا) انتخاب شد.

لائوتارو هفتم، امباپه ششم و هالند پنجم شدند. 

توپ طلا چیست؟

توپ طلا (Ballon d'Or) جایزه‌ای است که سالانه به بهترین بازیکن فوتبال در جهان اعطا می‌شود. این جایزه توسط مجله‌ی فرانسوی فرانس فوتبال از سال ۱۹۵۶ بنیان‌گذاری شده و تا کنون یکی از معتبرترین جوایز فردی در دنیای فوتبال به شمار می‌رود. ابتدا این جایزه تنها به بازیکنان اروپایی داده می‌شد، اما از سال ۱۹۹۵ محدودیت‌های ملیتی برداشته شد و به همه بازیکنان شاغل در لیگ‌های اروپایی تعلق گرفت. از سال ۲۰۰۷، تمامی بازیکنان فوتبال جهان، بدون توجه به لیگ یا ملیت‌شان، واجد شرایط دریافت این جایزه شدند​

انتخاب برنده توپ طلا بر اساس سه معیار اصلی صورت می‌گیرد: عملکرد فردی و تاثیرگذاری بازیکن، موفقیت‌های تیمی و شخصیت و رفتار بازیکن در زمین بازی. یک هیئت داوران بین‌المللی شامل روزنامه‌نگاران از کشورهای مختلف جهان وظیفه انتخاب برنده را برعهده دارند​

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

تیترِ یک

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار