پادکست اقتصادی رادیو تجارت‌نیوز: زیان‌ده‌های داخلی، لژیونر می‌شوند؟

پادکست اقتصادی رادیو تجارت‌نیوز: زیان‌ده‌های داخلی، لژیونر می‌شوند؟

حجم فایل صوتی: ۸۳.۵۳M | مدت زمان فایل صوتی: ۰۰:۳۶:۱۲ دانلود فایل صوتی

در چهل و نهمین پادکست اقتصادی رادیو تجارت‌نیوز با یک پرونده مهم درباره سودایِ دولتی ساخت کارخانه‌های خودروسازی فرامرزی همراه شما هستیم؛ خط تولیدی شبیه به آنچه که دولت سیزدهم در ونزوئلا به راه انداخته و مدعی‌ست ایران با کمک آن به یک خودروساز جهانی بدل خواهد شد.

این پرونده با ارجاعی به خاطره تلخ ساخت کارخانه‌های خودروسازی در کشورهای ارمنستان، آذربایجان، عراق و سوریه، سنگال و ونزوئلا، این پرسش را مطرح کرده که دولت چگونه آبروی جهانی کشور را خرجِ خودروسازان زیان‌ده داخلی کرده که نتوانسته‌اند سبد تقاضای خودروهای باکیفیت را حتی در بازار کشور تامین کنند و حالا سودای تولید خودروی باکیفیت در خارج از مرزها دارند.

چرا ونزوئلا دوباره انتخاب شد؟

ابراهیم رئیسی در سفرِ خردادماهش به آمریکای لاتین توانست یکی دیگر از پروژه‌های احمدی‌نژاد را احیا کند؛ تولید خودروی ایرانی در خارج از مرزهای کشور! ایده‌ای که سال 1386 به قرارداد پرسروصدایی میان احمدی‌نژاد و چاوز بدل شد تا ایران خودرو و سایپا سالیانه ده هزار خودرو در این کشور تولید کنند؛ پروژه‌ای که پس از گذشت سال‌ها کش و قوس تنها با حدود 20 هزار دستگاه تولید و ثبت یک شکست به کار خود پایان داد. دولت سیزدهم با علم به این موضوع و اشراف به تجربه تلخ دولت احمدی‌نژاد در ساخت کارخانه‌های ماشین سازی در خارج از مرزها در جستجوی چه چیزی است و تحلیل تجارت‌نیوز از این پرونده چیست؟

پرونده صوتی: خودروسازهای زیان‌ده داخلی، لژیونر می‌شوند؟

اگر شما هم میخواهید بدانید وعده دولت سیزدهم برای تولید خارجی خودروهایش مثل همین خط تولیدی که اخیرا رئیس جمهور در ونزوئلا به راه انداخته تا چه حد موفق خواهد بود، تحریریه تجارت‌نیوز قصد دارد در یک پرونده مفصل صوتی و در قالب مروری بر تجربه‌های خودروسازی ایران در خارج از مرزها به این سوال پاسخ دهد.

چهل و نهمین پادکست رادیو تجارت نیوز را در شرایطی می‌شنوید که در ایران و نه در ونزوئلا، دو ماه پس از استیضاح وزیر صمت، هنوز وضعیت بازار خودرو بحرانی گزارش می‌شود منتهی این بار بحرانی از جنس دیگر؛ دلسردی و خروج سرمایه. آیا ایران می‌تواند در مقیاس جهانی یک کشور خودروساز باشد؟

تحلیل و پیش‌بینی بازارهای هفته نخست تیرماه 1402

در بخش پایانی پادکست هم همچون هفته‌های قبل، کارشناسان به شما مخاطبان خواهند گفت پیش‌بینی بازارهای مهمی همچون ارز، سکه و طلا، خودرو و بورس در هفته نخست تیرماهچیست و سرمایه‌های خرد خود را به کدام سو هدایت کنیم.

پادکست اقتصادی تجارت‌نیوز تنها پادکست خبری و تحلیلی هفتگی حوزه اقتصاد و بازارهاست که هر پنجشنبه 9 صبح از شبکه‌های اجتماعی تجارت‌نیوز، اپ فیدیبو و کست‌باکس قابل شنیدن است.

شنونده ما باشید…

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.