چالش‌های زندگی و اشتغال افراد دارای معلولیت زیر سایه عدم اجرای قانون

پادکست رادیو تجارت نیوز

چالش‌های زندگی و اشتغال افراد دارای معلولیت زیر سایه عدم اجرای قانون

حجم فایل صوتی: ۴۳.۱۱M | مدت زمان فایل صوتی: ۰۰:۱۸:۳۹ دانلود فایل صوتی

در تازه‌ترین پادکست از سری پادکست‌های وبسایت تجارت‌نیوز قرار است به بررسی وضعیت جامعه افراد دارای معلولیت در ایران بپردازیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، از سال 1992، روز 3 دسامبر مصادف با 12 آذر به عنوان روز افراد دارای معلولیت در تقویم جهانی به ثبت رسیده است. روزی که با هدف جلب توجه افکار عمومی جهان به این افراد و همچنین دریافت حمایت‌های دولتی برای این قشر به تقویم راه پیدا کرد و اتفاقا در سطح جهانی نیز موثر واقع شد و اتفاقات نسبتاً خوبی نیز برای آنها افتاد.

اما در ایران بزرگ داشت این روز سال‌هاست که به شوی تبلیغاتی مسئولان مختلف تبدیل شده که البته در همین شو نیز آنها خیلی خوب ظاهر نمی‌شوند و گاها با سخنان نسنجیده‌ خود موجب دلخوری این قشر را نیز فراهم می‌کنند. در واقع 12آذر برای جامعه افراد دارای معلولیت ایران به جای این که روز گرامی داشت باشد، به روزی برای نمک زدن به زخم‌های آنها تبدیل شده است؛ چرا که هر ساله در این روز با وعده‌های خوش آب و رنگ مسئولان دلخوش می‌شوند و اتفاق خاصی برای آنها نمی‌افتد. این گروه تا 12آذر سال بعد باز هم به زندگی پر از مشکل خود برمی‌گردند، بدون این که هیچ کمکی در راستای بهبود شرایط زندگانی آنها صورت بگیرد.

در تازه‌ترین پادکست از سری پادکست‌های وبسایت تجارت‌نیوز قرار است در کمتر بیست دقیقه به بررسی وضعیت جامعه افراد دارای معلولیت در ایران بپردازیم با طرح ۶ سوال و پاسخ به آنها.

در این پرونده ابتدا قصد داریم نگاهی کلی به وضعیت جامعه افراد دارای معلولیت داشته باشیم، سپس به موضوع نقش و حضور این افراد در اقتصاد و بازار کار ایران بپردازیم؟. وضعیت معیشتی این قشر و عوامل معلولیت‌زا موضوع بعدی این پادکست است که در مورد آنها می‌شنویم. بعد از بررسی وضعیت افراد دارای معلولیت در ایران به وضعیت این قشر در سایر کشورها نگاهی خواهیم داشت و در پایان از زبان مدیر کمپین معلولان ایران با خواسته‌ها و نیازمندی‌های این قشر آشنا می‌شویم.

پادکست اقتصادی تجارت‌نیوز تنها پادکست خبری و تحلیلی هفتگی حوزه اقتصاد و بازارهاست که هر پنجشنبه 10 صبح از شبکه‌های اجتماعی تجارت‌نیوز، اپ فیدیبو و کست‌باکس و شنوتو قابل شنیدن است. شنونده ما باشید...

 

 

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.