کد مطلب: ۳۴۴۳۲۳

کارشناسان حوزه استارتاپ بررسی کردند:

فیلترینگ چه خطراتی برای استارتاپ‌ها دارد؟

فیلترینگ چه خطراتی برای استارتاپ‌ها دارد؟

خبر فیلترینگی که حول صفحات اینستاگرام دور می‌زند، موجی اعتراضی از سمت و سوی کارشناسان حوزه استارتاپ راه انداخته و خیلی از آنها با شعار نه به فیلترینگ به این موضوع معترض هستند.

خبر فیلترینگ اینستاگرام باعث شده تعداد زیادی از کارشناسان حوزه استارتاپی با شعار نه به فیلترینگ غیر شفاف هشدار دهند که این نوع از فیلترینگ این‌بار می‌تواند زمینه‌های شکست بسیاری از کسب‌و‍‌کارهای آنلاین در فضای مجازی را بسازد. اینکه در چند ماه اخیر چه میزان و درصد از مشاغل اینترنتی با فیلتر تلگرام دچار مشکل شدند، یک روی سکه است. اما زمانی که پای عدد و رقم، گردش مالی و تعداد مشتری این کسب‌و‌کارها به میان می‌آید؛ ماجرا سخت و سخت‌تر می‌شود. تجارت‌نیوز در گفتگو با چند تن از کارشناسان حوزه استارتاپی آسیب‌هایی که فیلترینگ اینستاگرام برای کسب‌و‌کارهای فعال این پلتفرم می‌تواند همراه داشته باشد را مورد تحلیل و بررسی قرار داده است.

online business locked 1 01

فیلترینگ اینستاگرام چه آسیب‌هایی برای کسب‌و‌کارهای آنلاین به همراه دارد؟

دره مرگی که در انتظار استارتاپ‌هاست

حسین وحدانی، کارشناس بازاریابی محتوای حوزه استارتاپ‌هاست و بنا به حوزه کاری‌اش با این مسیر ارتباط دارد. وحدانی معتقد است فیلترینگ اینستاگرام عملا می‌تواند بسیاری از کسب‌و‌کارهای شخصی را زمین‌گیر کرده و به عمر بسیاری از استارتاپ‌ها پایان بخشد. وحدانی می‌گوید: شاید کسب‌و‌کارهای بزرگ بتوانند پلتفرم خود را تغییر دهند اما کسب‌و‌کارهای کوچک عملا نمی‌توانند هزینه‌ای صرف تبلیغاتشان کنند و عملا زمین‌گیر می‌شوند.

ضربه فیلترینگ اینستاگرام کاری‌تر است!

شاهین نقوی، یکی از کارشناسان حوزه ارتباطات در این رابطه می‌گوید: با فیلتر اینستاگرام استفاده از پلتفرم بزرگی که از قضا رایگان هم است عملا از کسب‌وکارها سلب می‌شود و این ضربه هم به مراتب برنده‌تر و کاری‌تر از فیلتر تلگرام خواهد بود. قطعا از فیلتر کردن فضایی که با انواع هشتگ می‌توانستند مخاطب را به سمت خود بکشانند و به همین راحتی تبلیغ کنند، برای مشاغل آنلاین نتایج مثبتی نخواهد داشت. تعداد زیادی از مشاغل خانگی به‌واسطه پیج‌های اینستاگرام شکل گرفته بود که با این اوصاف از بین می‌رود و تهدیدی جدی در انتظار این کسب‌و‌کارهاست.

برخورد مورفینی با استارتاپ‌ها

عادل طالبی، کارشناس فعال در حوزه کسب‌و‌کارهای آنلاین در این رابطه می‌گوید: متاسفانه در حوزه حاکمیتی قوانینی وضع می‌کنیم که مردم واقعا به آن پایبند نیستند! قوانینی فیلترینگ تلگرام و در ادامه صحبت‌هایی که حول و حوش فیلتر اینستاگرام می‌چرخد، من را یاد پافشاری بر قانون منع ماهواره می‌اندازد! تصویب قانونی که مردم به هیچ عنوان قبول ندارند و کسی بدان عمل نمی‌کند، اشتباه محض است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.