کد مطلب: ۲۲۶۳۹۸

سایه تهدید فیلتر بر سر ۱۸۰ هزار ایرانی شاغل در تلگرام

سایه تهدید فیلتر بر سر ۱۸۰ هزار ایرانی شاغل در تلگرام

بنابرگزارش‌های منتشر شده داخلی و خارجی حدود ۱۸۰ هزار ایرانی به صورت مستقیم و غیر مستقیم به کسب و کارهای اینترنتی بر پایه تلگرام وابسته‌اند.

محسن حسینی: گفته‌ها و اظهار نظرها در رابطه با مسدودسازی احتمالی تلگرام در هفته‌ها و روزهای اخیر تبدیل به موضوعی داغ در داخل کشور شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، موافقان و مخالفان این تصمیم در این مدت استدلال‌های زیادی را مطرح کرده‌اند. اما آنچه در این بین ثابت و غیرقابل تغییر است، افزایش گسترش نفوذ این پیام‌رسان است. بنابرگزارش‌های منتشر شده داخلی و خارجی حدود ۱۸۰ هزار ایرانی به صورت مستقیم و غیر مستقیم به کسب و کارهای اینترنتی بر پایه تلگرام وابسته‌اند.

در این میان تجربه مسدود شدن دو هفته‌ای این پیام‌رسان از تاریخ ۱۰ دی تا ۲۴ دی سال ۱۳۹۶ نشان‌دهنده میزان خسارات مالی قابل توجه است. وزیر ارتباطات در این رابطه از کاهش ۴۰ درصدی تراکنش‌های بانکی در چهارده روز از یک سو و کاهش درآمد ۱۸ درصدی درآمدهای شرکت پست از سوی دیگر خبر داد. موضوعی که زنگ خطر را برای صاحبان این مشاغل به صدا درآورده است. در این مطلب برخی آمار و ارقامی را که در مورد استفاده از تلگرام از سوی مسئولان و برخی فعالان دنیای مجازی منتشر شده است و خسارت‌های ناشی از فیلتر شدن این سرویس را مرور می‌کنیم.

f37f1263 b469 48f1 8e69 8b45cc6d6d6a

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • عباس

    خوب تجارتشونرو بیارن سمت نرم افزارهای داخلی

  • حسام

    این خبر هست یا شانتاژ برای عدم فیتلر نرم افزار !
    در نرافزار های ایرانی تجارت ایمن تر و صاحبان مشاغل شناخته شده و همچنین برای گردانندگان پیام رسانها نیز شغل ایجاد میشود و نرافزار ها و شیوه های جدید به بازار خواهد آمد.
    پس با فیتلر تلگرام نه تنها مشاغل مجازی محدود نمی شوند بلکه گسترش نیز می یابند.

  • محمد

    در جواب دو فرد نسبتا محترم بالا، کسی که الان در تلگرام کسب و کارش شناخته شده هست و به درآمدزایی رسیده حداقل 2 سال وقت گذاشته. بیاد پیامرسان داخلی، این 2 سال که باید بگذره تا به جای قبلی برسه (که نمیرسه) شما از جیب مبارکت حقوق بهش میدی؟ اگه آره بسم اله. اگه نه ساکت باش.