کد مطلب: ۸۶۸۶۵۰

تصمیم دولت برای واردات خودرو با ارز صادرات کشاورزی

تصمیم دولت برای واردات خودرو با ارز صادرات کشاورزی

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طی آخرین تصمیم دولت، واردات خودرو یا قطعات آن با ارز حاصل از صادرات محصولات کشاورزی میسر شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدرضا پورابراهیمی گفت: اکنون تمامی صادرکنندگان می‌توانند ارز را به واردات خودرو خود یا دیگران اختصاص دهند.

وی اظهار داشت: دولت در کمیته ارزی تصمیم‌های خیلی خوبی گرفته و زمینه بازگشت ارز حاصل از صادرات محصولات کشاورزی، صنایع دستی و دانش بنیان، خدمات فنی، مهندسی و صنایع خلاق را به نحوی فراهم کرده که دغدغه فعالان اقتصادی رفع می‌شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به پیشنهاد‌های کمیسیون اقتصادی در احکام بانکی برنامه هفتم توسعه گفت: بخش عمده این احکام در متن اصلاح قانون بانک مرکزی آمده است.

وی ادامه داد: تمام اصلاحات تصویب شده و فقط در سه تا چهار بند این قانون از جمله شورای فقهی و اختیارات تام بانک‌ها بین کمیسیون اقتصادی مجلس و شورای نگهبان اختلاف افتاده و ما بر نظر خود اصرار کردیم که این بند‌ها برای تصویب به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت.

پورابراهیمی یادآور شد: 2 ماه است که در مجمع بند‌های همین اختلافات بحث می‌شود، اما کار تقریبا تمام شده و اگر مشکلی پیش نیاید حداکثر تا پایان مهر قانون جدید بانک مرکزی که در آن تمامی احکام و اصلاحات می‌آید که در صورت تصویب، احکام دیگر کنار می‌روند.

وی افزود: قانون برنامه هفتم توسعه پنج ساله است، اما ما در قانون دائمی اعلام کردیم که اخذ سود مرکب از تسهیلات خلاف و غیرشرعی است و دستگاه نظارتی با این تخلف برخورد می‌کند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در برنامه هفتم توسعه در زمینه لایحه دولت کار کردیم و در این زمینه سود مرکب از این قانون حذف شده است.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.