حجم ویدیو: ۴۱.۷۶M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۲۰ دانلود ویدیو

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

ریرا برقی در نمایشگاه خودرو شهر آفتاب باز هم حاشیه‌ساز شد

فرحان پورسلیم فرحان پورسلیم

ایران خودرو برای دومین بار، محصول ریرا برقی را به نمایش عموم گذاشت. اما با توجه به گذشت چند ماه، باز هم ایران خودرو نتوانسته ایرادات ظاهری خودرو را کامل برطرف کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، در پنجمین دوره از نمایشگاه خودرو شهر آفتاب تهران، ایران خودرو در غیاب سایپا حضور فعالی در این نمایشگاه بود. 

ریرا بنزینی و برقی دو محصول جدید این شرکت به شمار می‌رود که در کنار هم و بیرونی‌ترین قسمت غرفه برای بازدید عموم قرار گرفت که باز هم حاشیه‌هایی به وجود آورد. به نظر می‌رسد خودروساز دولتی با رونمایی از این دو کراس‌اور بتواند حداقل در برابر رقبای چینی قد علم کند و گامی رو به جلو در صنعت خودروسازی ایران بردارد. چراکه ری‌را اولین کراس‌اوری است که توسط خودروسازان داخلی طراحی می‌شود و قرار است به‌زودی به مرحله تولید انبوه و عرضه برسد.

گرچه مشکلات ظاهر بیرونی ری‌رای برقی در نمایشگاه هفته گذشته تا حد زیادی مرتفع شده بود و مسائل نمایشگاه قبلی به چشم نمی‌خورد، اما همچنان ایراداتی در کابین آن وجود داشت که در این ویدئو به آن‌ها پرداخته شده است. البته ایران خودرو در توضیح این ایرادات همچنان بر پروتوتایپ‌بودن آن‌ها تأکید دارد و وعده عرضه خودروی بدون ایراد در نسخه نهایی را می‌دهد.    

ایرادات ریرا رفع نشد؟

این دوره از نمایشگاه خودرو، ریرا برقی برای دومین بار در معرض دید عموم قرار گرفت که ایرادات ظاهری آن، هنوز هم پابرجاست. هرچند درزهای قسمت بیرونی خودرو تا حد بسیاری کمتر شده، اما داخل کابین ریرای تمام برقی ایران خودرو هنوز هم ایرادات عجیب‌وغریبی دارد که شاید برای نسخه آزمایشی و تکمیل‌نشده نیز قابل قبول نباشد. 

متریال استفاده‌شده داخل کابین، کلیدهای کنترلی که فعلاً هیچ کارکردی ندارد، کیفیت نه‌چندان مطلوب نمایشگر میانی و دوربین 360 درجه و کلید عجیبی که به وسیله یک سیم به زیر قسمت کنسول متصل شده است، جزو عجایب این محصول بود. هرچند نمی‌توان ریرا برقی را به عنوان یک خودروی تکمیل شده نقدوبررسی کرد؛ اما همین که چنین خودروهایی به‌رغم اینکه نهایی نشده برای بازدید گذاشته می‌شوند مورد نقد خواهد بود.

بسیاری از خودروسازان خارجی نیز زمانی که برای اولین بار محصولات خود را در نمایشگاه‌ها رونمایی می‌کنند و به معرض نمایش می‌گذارند، ممکن است فرصت کافی برای رفع کامل معایب آن را پیدا کنند، اما کمتر نمونه‌ای را می‌توان یافت که تا این حد پر ایراد باشد.

پروژه K125 ایران خودرو با نام کراس‌اوور ملی از چندین سال پیش مطرح شده و برای اولین بار در تیر ماه سال گذشته در معرض دید اصحاب رسانه قرار گرفت؛ اما با گذشت بیش از 1.5 سال هنوز هم حتی نسخه بنزینی به صورت آزمایشی بوده و نهایی نشده است.

بنابراین زمانی که یک خودرو به وضعیت تکمیلی خود نرسیده، چه لزومی دارد که بارها و بارها در نمایشگاه‌های مختلف خودرویی برای دید عموم قرار بگیرد؟ آیا غیر از این است که ایران خودرو به جز ریراهای آزمایشی و دنا و تارا، خودروی تولیدی دیگری برای نمایش ندارد؟

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.