نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با «تجارت‌نیوز» مطرح کرد:

پیش بینی قیمت طلا و سکه در سال ۱۴۰۳/ اگر قیمت دلار کنترل شود بازار طلا با ثبات است

سارا صفاری سارا صفاری

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز در خصوص روند قیمت طلا و سکه با تکیه بر رفتار بازارهای جهانی، قیمت بازار طلا در داخل را در سال ۱۴۰۳ باثبات پیش‌بینی کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران عنوان کرد: برای سال میلادی جاری پیش‌بینی‌ تحلیلگران اقتصادی دنیا مبنی بر این بود که قیمت انس جهانی طلا تا محدوده ۲۵۰۰ دلاری رشد خواهد کرد. اگر این اتفاق رخ دهد و تحلیل‌ها درست باشد، قطعا بازارهای داخلی تحت تاثیر این اتفاق قرار خواهد گرفت.

وی به تاثیر روند عرضه و تقاضا در بازار طلا اشاره کرد و افزود: در سال ۱۴۰۲ عرضه طلا در بازار خوب بود اما تقاضا مناسب نبود. امیدواریم در سال آینده این شرایط رکود تکرار نشود و رونق به بازار طلا برگردد.

بذرافشان اظهار کرد: در صورتی که بانک مرکزی بتواند قیمت ارز را مدیریت کند می‌توانیم شاهد ثبات قیمت‌ها در بازار طلا باشیم. با توجه به تثبیت قیمت دلار از ۶ ماهه دوم سال روند افزایش قیمت در بازار طلا را داشتیم و بعید است که قیمت‌ها تغییر شارپی داشته باشد

احتمال کاهش قیمت خیلی کم است اما ممکن است با افزایش انس جهانی طلا، نوسانات ارز و رشد تقاضا قطعا بازارهای داخلی نوسانات افزایشی داشته باشد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

 

حجم ویدیو: ۱۷.۴۶M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۳:۴۷ دانلود ویدیو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام خواهشاً دلتون به حال ما جوانانی که در شرف ازدواج هستند بسوزه کیی می‌تونه بااین کرونی زندگی کنه چرا هیچ مسولی نظارت نداره دلش نمیسوزه