نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با «تجارت‌نیوز» پاسخ داد:

چرا صنف طلا از سامانه جامع تجارت استقبال نکرد؟

سارا صفاری سارا صفاری

اجرای سامانه جامع تجارت یکی از چالش‌های صنف طلا در سال ۱۴۰۲ بود. مساله‌ای که منجر به تعطیلی بازار طلا در برخی روزهای سال شد و حتی به درگیری فیزیکی نیز انجامید. سامانه‌ای که به اعتقاد رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران قابلیت اجرایی ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، سامانه جامع تجارت از سال ۱۳۹۲ به صورت دستورالعمل درآمد و از نیمه سال ۱۴۰۱ لازم‌ الاجرا شد؛ اما اجرایی شدن آن چالش‌هایی را برای صنف طلا به همراه داشت. بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت و گو با تجارت‌نیوز تاکید کرد: «شرایطی که این سامانه دارد در ارتباط با صنعت ما قابلیت اجرایی ندارد. در درجه اول امنیت این سامانه مورد اعتراض صنف طلاست. زیرا تمام مبادلات و جابه‌جایی‌ها باید در سامانه ثبت شود و اینکه چه امنیتی برای این اطلاعات فراهم آورده شده است، هنوز مشخص نیست.»

وی عنوان کرد: «همکاران ما برای سال آینده هیچ گونه کار عملیاتی در راستای اجرای این سامانه انجام نخواهند داد و این واکنش از طرف صنف ما به حق است.»

رئیس اتحادیه طلا به تجربه تحمیل اخذ مالیات بر ارزش افزوده به صنف طلا اشاره کرد و گفت: «بعد از ۱۲ سال مشخص شد که این ارزش افزوده از اصل طلای بدون اجرت نباید گرفته می‌شد. اما طی این مدت افراد بسیاری از این موضوع آسیب دیدند و بسیاری از تولید‌کنندگان و فعالان از این صنف خارج شدند.»

بذرافشان تاکید کرد: «در رابطه با سامانه مودیان هیچ مشکی نداریم و از آن تبعیت می‌کنیم».

حجم ویدیو: ۲۵.۹۴M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۵:۰۹ دانلود ویدیو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.