خبر مهم:

حجم ویدیو: ۱۲.۳۷M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۳۲ دانلود ویدیو

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد دولت سیزدهم:

سهم بانک‌ها از تامین مالی بخش خصوصی ۷۵ درصد است

وزیر اقتصاد با اشاره بر بانک‌محور بودن نظام تامین مالی کشور، بر گره خوردن رشد پایدار بخش واقعی اقتصاد به بانک‌ها تاکید کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، روز دوشنبه، هفتم خردادماه، مراسم افتتاحیه سی و یکمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی با محور «بازآرایی سیاست‌های پولی و نظارتی با نگاهی به قانون جدید بانک مرکزی» در مرکز همایش‌های بانک مرکزی برگزار شد.

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد دولت سیزدهم، در این همایش اظهار کرد: «نظام مالی کشور به منظور سهم عمده بازار پول از مجموع تامین مالی کشور بانک‌محور است. کشور ما در زمره نظام‌های بانک‌محور محسوب می‌شود و بانک‌ها سهم عمده‌ای در تامین مالی کشور دارند. سهم بانک‌ها از تامین منابع مالی تازه برای بخش خصوصی ۷۵ درصد و سهم بورس و بازار سرمایه به منظور تامین مالی تازه برای بخش خصوصی حدود ۲۵ درصد است. به‌رغم اینکه این شاخص نسبت به سال‌های گذشته بهبود پیدا کرده، اما همچنان نامناسب است و سهم بازار سرمایه و سایر روش‌ها از تامین مالی کشور باید افزایش پیدا کند.»

او خاطرنشان کرد: «در نظام‌های بانک‌محور، رشد پایدار بخش واقعی اقتصاد به بانک‌ها گره می‌خورد و عملکرد بانک‌ها در وضعیت اقتصاد کشور اثرگذار است.»

برای مطالعه بیشتر صفحه اقتصاد کلان در تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.