خبر مهم:

حجم ویدیو: ۶۸.۱۲M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۲۱ دانلود ویدیو

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

شبکه شتاب به میر روسیه وصل می‌شود؟

در سال‌های اخیر اخبار متعددی پیرامون اتصال شبکه شتاب ایران به شبکه پرداخت کارتی میر روسیه منتشر شده است. اما سرنوشت این طرح به کجا می‌رسد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی ایران، اخیراً از اتصال شبکه پرداخت کارتی میر روسیه به شبکه شتاب ایران خبر داده است. موضوعی که مدت‌هاست از سوی دولتمردان مطرح می‌شود اما تاکنون به سرانجام نرسیده است.

نخستین زمزمه‌های اتصال شبکه شتاب ایران به میر روسیه در سال 1396 و سپس در سال 1399 شنیده شد. اما وعده‌های پیرامون آن به نتیجه‌ای نرسید.

در مردادماه 1401 نیز مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران، اعلام کرد به‌زودی سامانه پرداخت مالی روسیه در ایران راه‌اندازی خواهد شد.

حتی در اردیبهشت‌ماه 1402 احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد دولت سیزدهم، با اعلام خبر اتصال شبکه شتاب ایران به شبکه بانکی میر روسیه، تاکید کرد تجار روس و ایرانی می‌توانند از ماه‌های آینده، بدون نیاز به مراجعه به شبکه‌های بین‌المللی و ارزهای غیرمحلی، پرداخت‌های خود را انجام دهند. با این حال، این بار هم این قول و قرارها عملی نشدند.

حالا هم باید منتظر ماند و دید این بار چه سرانجامی پیش‌ روی این خبر تکراری است. آیا واقعاً مشکلات برطرف شده و شبکه بانکی ایران و روسیه متصل شده است یا این بار هم قرار است به بهانه‌ای دیگر، این اقدام به مرحله اجرا نرسد؟

برای مطالعه بیشتر، صفحه بانک و بیمه در تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.