فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۳۱۲۵۹۶

نگرانی درباره ذخایر کالاهای اساسی نداریم

نگرانی درباره ذخایر کالاهای اساسی نداریم

حجتی گفت: با توجه به واردات کالا به میزان کافی از خارج از کشور جای هیچ‌گونه نگرانی مبنی بر ذخایر کالاهای اساسی وجود ندارد.

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران، در رابطه با آخرین وضعیت تامین نهاده‌های کشاورزی اظهار کرد: با توجه به تلاش‌های صورت گرفته سم، کود، بذر، ماشین‌آلات و سایر نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان تامین شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی با اشاره به مشکلات پیش روی توزیع کود شیمیایی به کشاورزان گفت: با توجه به مشکلات اخیر حمل و نقل کامیون‌داران توزیع کود شیمیایی با اختلالاتی روبرو شد که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مشکلی نخواهیم داشت.

حجتی درباره آخرین وضعیت قیمت تضمینی محصولات کشاورزی افزود: وزارت جهاد کشاورزی قبل از فصل کشت پیشنهادات خود را به شورای اقتصاد اعلام کرده است و مرتبا در حال پیگیری این موضوع است که هرچه سریعتر نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی اعلام شود.

وی ادامه داد: با توجه به قانون جدید عرضه برخی محصولات کشاورزی همچون جو، ذرت و … انتظار می‌رود که این روش‌ جدید در رابطه با خرید تضمینی سایر محصولات نیز به کار گرفته می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا با وجود اختصاص ارز 4200 تومانی به برخی کالاهای وارداتی مثل برنج و گوشت و … همچنان شاهد افزایش قیمت هستیم، بیان کرد: افزایش قیمت یک موضوع است و فروش خارج از روال بحث دیگری است، به طور مثال در مورد برنج خارجی سال گذشته با ارز 3200 تا 3300 تومان وارد می‌شد در حالیکه امروز کالا با ارز 4200 تومانی وارد می‌شود و بدیهی است که قیمت افزایش می‌یابد.

به گفته وی، قیمت برنج خارجی در بازار معادل قیمت سازمان حمایت، عرضه می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با آخرین وضعیت ذخایر کالاهای اساسی گفت: در مورد ذخایر کالاهای اساسی هیچ نگرانی وجود ندارد، چرا که به مقدار کافی کالا از خارج وارد شده است، ضمن آنکه در مورد برخی کالاها همچون گندم و شکر در طول سال نیاز به واردات نداریم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر آنکه چند درصد نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جدید افزایش می‌یابد تصریح کرد: نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جدید حتما افزایش خواهد یافت، اما با اعلام نهایی از سوی شورای اقتصاد نمی‌توانیم رقمی را اعلام کنیم.

منبع:‌ باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.