خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۲۸۹۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

تحلیل تکنیکال سهام فگستر آذر ۱۴۰۲ / شناسایی گره سهامداران «فگستر» در موج صعودی

تحلیل تکنیکال سهام فگستر آذر 1402 / شناسایی گره سهامداران «فگستر» در موج صعودی

فشردگی شکل گرفته در نمودار قیمت «فگستر» از جدال بدون برنده عرضه و تقاضا در مقطع فعلی خبر می‌دهد. این فشردگی روی محدوده برخورد قیمت با خط رفتار روند اصلاحی 6 ماهه سهم شکل گرفته است. آنالیز تکنیکال رفتار قیمت «فگستر» از سرنوشت آتی این سهم، چه روایتی خواهد داشت؟

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان با نماد «فگستر» در بازار اول فرابورس قابل معامله است. سهام این شرکت با ارزش بازاری بالغ بر 774 میلیارد تومان در گروه فلزات اساسی قرار دارد.

آنالیز تابلوی معاملات «فگستر» نشان می‌دهد، رفتار قیمت این سهم با وقفه کوتاهی در جهت تحرکات مشکوک حقوقی‌های سهم صورت می‌پذیرد. از این رو هر زمان که حقوقی شروع به خرید‌های سنگین کرده، کمی بعد، سهم از سویینگ‌های کف ساخته‌شده در نمودار خود، بازدهی‌ خوبی نصیب سهامداران کرده است. بنابراین برای تشخیص اعتبار موج صعودی، بررسی رفتار حقوقی‌های سهم اهمیت بالایی دارد.

تحلیل تکنیکال سهام فگستر

قیمت سهام گسترش صنایع روی ایرانیان، از روند صعودی کلیت بازار سهام که در آبان‌ماه سال 1401 آغاز شد، مستثنی نبود. این رالی صعودی، قیمت سهام «فگستر» را از کف 308 تومان به سقف 809 تومانی رساند.

fogo w

علاوه بر بازدهی 162 درصدی که کام سهامداران گسترش صنایع روی ایرانیان را شیرین کرد، این جریان صعودی موفق به عبور قیمت از سقف تاریخی قبلی شد (محدوده 603 تومان که قیمت بیش از یک سال و نیم پشت این سد قیمتی گیر کرده بود).

پس از آن، همزمان با آغاز اصلاح نماگرهای سهامی از نیمه اردیبهشت‌ماه، روند اصلاحی «فگستر» نیز استارت خورد. این اصلاح از سه فاز تشکیل شده بود؛ اسپایک نزولی اول و روند رنج و مجددا اسپایک نزولی دوم. فاز آخر اصلاح با موج جنبشی روند اصلاحی ادامه پیدا کرد. این ایمپالس نزولی، قیمت را تا محدوده حمایتی معتبر 388 تا 396 تومان (که با باکس نارنجی‌رنگ در چارت مشخص شده است) کاهش داد.

FGO D

رشد 35 درصدی قیمت از کف یاد شده، قیمت را با خط رفتار روند اصلاحی مواجه ساخته است. اولین برخورد قیمت با این خط، در جریان معاملات 13 آذرماه اتفاق افتاد. فشردگی کوچکی که قیمت، از این تاریخ تا کنون شکل داده است، نشان از جدال عرضه و تقاضا در این ناحیه دارد. در صورت شکست این خط رفتار و تثبیت قیمت بالاتر از سایه آن، سقف فشردگی پیشین (580 تا 602 تومان) اولین هدف خریداران خواهد بود. 

رفتار قیمت سهام «فگستر» نشان داده، معاملات این نماد تاثیرپذیری زیادی از سنتیمنت حاکم بر بازار دارد. از این رو می‌توان گفت درصورتی که رالی صعودی نماگرهای سهامی به ویژه شاخص هم‌وزن ادامه یابد، تارگت قیمتی سقف تاریخی در سطح 809 تومان برای سهامداران و خریدارن سهام شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان تعریف خواهد شد. 

در این سناریو، نفوذ قیمت به سطوح پایین‌تر از 469 تومان به‌عنوان حد ضرر خریداران در نظر گرفته می‌شود.

سلب مسئولیت: کلیه مطالب درج شده در این سایت جنبه تحقیقاتی، علمی و خبری دارد و برای فعالیت مستقیم در هیچ بازاری توصیه نمی‌شود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.