خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۲۵۴۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

تحلیل تکنیکال سهام فمراد آذر ۱۴۰۲ / آلومراد، آتش زیر خاکستر بورس تهران

تحلیل تکنیکال سهام فمراد آذر 1402 / آلومراد، آتش زیر خاکستر بورس تهران

سهامداران شرکت آلومراد از نیمه اردیبهشت‌ماه سال جاری تا کنون، متحمل ضرر 44 درصدی شده‌اند. آنالیز رفتار قیمت اما نشان می‌دهد، حفظ کف کنترلی روند صعودی بزرگ، چشم‌انداز این نماد را در میان‌مدت همچنان صعودی نگاه داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت آلومراد با نماد «فمراد» در بازار دوم بورس قابل معامله است. سهام این شرکت با ارزش بازاری بالغ بر 750 میلیارد تومان در گروه فلزات اساسی قرار دارد.

آنالیز تابلوی معاملات «فمراد» نشان می‌دهد، رفتار قیمت این سهم با وقفه کوتاهی در جهت تحرکات مشکوک حقوقی‌های سهم صورت می‌پذیرد. از این رو هر زمان که حقوقی شروع به خرید‌های سنگین کرده، کمی بعد، سهم از سویینگ‌های کف ساخته‌شده در نمودار خود، بازدهی‌ خوبی نصیب سهامداران کرده است. بنابراین برای تشخیص اعتبار موج صعودی، بررسی رفتار حقوقی‌های سهم اهمیت بالایی دارد.

تحلیل تکنیکال سهام فمراد

بررسی داده‌های قیمت «فمراد» در طول سری‌های زمانی نشان می‌دهد، رفتار قیمت این نماد متفاوت از کلیت بازار بوده است. استارت سیکل صعودی فمراد از ابتدای اسفند‌ماه سال 1400 زده شد. این سیکل در نهایت در نیمه اردیبهشت‌ماه سال جاری به پایان رسید و بازدهی 573 درصدی برای سهامداران این شرکت به ارمغان آورد.

فمراد ویک

اندازه اصلاح فعلی این سهم، از اندازه لگ‌های اصلاحی قبلی فراتر رفته است. از این رو برای ترسیم چنگال اندروز از آخرین لگ جنبشی روند نزولی قبلی استفاده شده است. برخوردهای دقیق قیمت با خط میانی این چنگال، به خوبی نشان می‌دهد فرکانس ابزار توسط قیمت پذیرفته شده است. 

در حال حاضر با توجه به موقعیت قیمت نسبت به خط میانی، دو سناریو در رابطه با آینده قیمت سهام فمراد مطرح خواهد شد. در سناریوی بدبینانه احتمال اصلاح بیشتر قیمت تا خط میانی مطرح می‌شود تا با تخلیه انرژی و تشکیل سویینگ، سیکل بعدی صعود آغاز شود.

در سناریوی دیگر اما، در صورتی که قیمت با شکست آخرین سقف تایید شده در روند اصلاحی، نشانه‌های تغییر رفتار را بروز دهد، احتمال هاگوپیان شدن خط میانی به میان می‌آید. آخرین محدوده‌ای که فروشندگان در مقابل خریداران ظاهر شدند، محدوده دو هزار و 412 تا دو هزار و 470 تومان بوده که منجر به ساخته شدن آخرین سقف روند اصلاحی شده است. 

فمراد

شایان ذکر است، اصلاح قیمتی «فمراد» که از نیمه اردیبهشت‌ماه 1402 آغاز شده، قیمت را به محدوده کویل انرژی مشخص شده رسانده است. این مهم، شانس وقوع سناریوی دوم را افزایش می‌دهد. با خروج قیمت از کویل رو به بالا، چارت نشانه‌های مهمی از مسیر حرکتی آینده آشکار ساخته است. 

همچنین کف کنترلی روند بزرگ صعودی، در محدوده هزار و 474 تا هزار و 562 تومان قرار دارد. کف کنترلی، محدوده‌ای است که با شکست آن رفتار کلی چارت تغییر خواهد کرد. در نمودار قیمتی «فمراد» در صورتی که اصلاح تا سطوح پایین‌تر از کف کنترلی ادامه داشته باشد، شرایط سهامداران آلومراد سخت خواهد شد. 

سلب مسئولیت: کلیه مطالب درج شده در این سایت جنبه تحقیقاتی، علمی و خبری دارد و برای فعالیت مستقیم در هیچ بازاری توصیه نمی‌شود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.