خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۲۸۳۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

تحلیل تکنیکال سهام کاوه آذر ۱۴۰۲ / فرار کاوه از حبس ۶ ماهه

تحلیل تکنیکال سهام کاوه آذر 1402 / فرار کاوه از حبس 6 ماهه

جریان قوی تقاضا روی نماد کاوه در معاملات روز شنبه باعث شد سرانجام قیمت سهم از کانال رنج 6 ماهه خود فرار کند. افزایش حجم معاملات همزمان با این افزایش قیمت، چشم‌انداز مثبتی را در ذهن سهامداران فولاد کاوه جنوب کیش ایجاد کرده است. آنالیز رفتار قیمت «کاوه» اما چه احتمالات و اهدافی را پیش روی مسیر قیمتی این نماد، ترسیم می‌کند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با نماد «کاوه» در بازار دوم بورس قابل معامله است. سهام این شرکت با ارزش بازاری بالغ بر 38 هزار و 272 میلیارد تومان در گروه فلزات اساسی قرار دارد.

آنالیز تابلوی معاملات «کاوه» نشان می‌دهد، رفتار قیمت این سهم با وقفه کوتاهی در جهت تحرکات مشکوک حقوقی‌های سهم صورت می‌پذیرد. از این رو هر زمان که حقوقی شروع به خرید‌های سنگین کرده، کمی بعد، سهم از سویینگ‌های کف ساخته‌شده در نمودار خود، بازدهی‌ خوبی نصیب سهامداران کرده است. بنابراین برای تشخیص اعتبار موج صعودی، بررسی رفتار حقوقی‌های سهم اهمیت بالایی دارد.

تحلیل تکنیکال سهام کاوه

فولاد کاوه جنوب کیش نیز از روند صعودی کلیت بازار سهام که در آبان ماه سال 1401 آغاز شد، مستثنی نبود. این رالی صعودی، قیمت سهام «کاوه» را از کف 453 تومان به سقف هزار و 322 تومانی رساند. علاوه بر بازدهی 191 درصدی که کام سهامداران فولاد کاوه را شیرین کرد، این جریان صعودی موفق به عبور قیمت از سقف تاریخی قبلی شد (محدوده 870 تا 922 تومان که قیمت بیش از یک سال پشت این سد قیمتی گیر کرده بود).

کاوه

پس از آن، همزمان با آغاز اصلاح نماگرهای سهامی از نیمه اردیبهشت‌ماه، روند اصلاحی «کاوه» نیز استارت خورد. این اصلاح از دو فاز تشکیل شده بود؛ اسپایک نزولی و روند رنج. فاز پایانی اصلاح با روند رنج بین محدوده هزار و 27 تا هزار و 35 تومان (کف رنج) و محدوده هزار و 165 تا هزار و 173 تومان (سقف رنج) سپری شد. 

در حال حاضر با عبور قیمت از سقف رنج، امید در دل سهامداران طلوع کرده است. پس از عبور و تثبیت قیمت از سطح هزار و 136 تومان به‌عنوان مقاومت مینور، در جریان معاملات روز شنبه، نماد «کاوه» در آستانه صف خرید بسته شد. در حال حاضر در صورتی که تثبیت قیمت در جریان معاملات دوشنبه و سه‌شنبه (دو روز معاملاتی آینده) بالاتر از محدوده سقف شکسته شده شکل گیرد، اهداف بالاتر برای قیمت سهام فولاد کاوه جنوب کیش فعال خواهد شد.

مقاومت مینور پیش روی این سهم، سطح هزار و 260 تومان است که به نظر نمی‌رسد مانع جدی برای خریداران باشد. با شکست کانال رنج، خریداران سقف تاریخی معاملات «کاوه» یعنی سطح هزار و 324 تومانی را هدف قرار داده‌اند.

آنالیز تکنیکال «کاوه» به روایت اندروز

تشابه اندازه اصلاح اخیر با اصلاح بزرگ قبلی که مربوط به هفت ماه ابتدایی سال 1401 است، دست تکنیکالیست‌ها را برای ترسیم ستاپ pbml باز می‌گذارد. با استفاده از اندازه اصلاح قبلی و پروجکت کردن آن (با ابزار چنگال اندروز) در زمان حال، می‌توان از این خط میانی برای به دست آوردن چشم‌انداز احتمالی این سهم و تارگت آن استفاده کرد. در صورتی که قیمت توان نفوذ و تثبیت بالاتر از خط میانی این چنگال اندروز را داشته باشد، موازی بالایی خط میانی، به عنوان تارگت داینامیک کاوه در دسترس سهامداران قرار خواهد گرفت.

سلب مسئولیت: کلیه مطالب درج شده در این سایت جنبه تحقیقاتی، علمی و خبری دارد و برای فعالیت مستقیم در هیچ بازاری توصیه نمی‌شود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.