خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۲۴۹۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

تحلیل تکنیکال سهام فملی آذر ۱۴۰۲ / سیکل صعودی فملی ادامه دارد؟

تحلیل تکنیکال سهام فملی آذر 1402 / سیکل صعودی فملی ادامه دارد؟

بررسی رفتار قیمت فملی در بازه‌های زمانی گذشته، نتایج جالبی را به تکنیکالیست‌ها ارائه می‌دهد. از سوی دیگر تایم‌فریم روزانه نمودار قیمت سهام شرکت ملی صنایع مس ایران، نشان می‌دهد قیمت در آستانه شکست الگوی سروشانه معکوس قرار گرفته است. آیا این سیگنال صعودی سرنوشت «فملی» را تعیین خواهد کرد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت صنایع ملی مس ایران با نماد «فملی» در بازار اول بورس (تابلو اصلی) قابل معامله است. سهام این شرکت با ارزش بازاری بالغ بر 494 هزار و 400 میلیارد تومان در گروه فلزات اساسی قرار دارد.

آنالیز تابلوی معاملات «فملی» نشان می‌دهد، رفتار قیمت این سهم با وقفه کوتاهی در جهت تحرکات مشکوک حقوقی‌های سهم صورت می‌پذیرد. از این رو هر زمان که حقوقی شروع به خرید‌های سنگین کرده، کمی بعد، سهم از سویینگ‌های کف ساخته‌شده در نمودار خود، بازدهی‌ خوبی نصیب سهامداران کرده است. بنابراین برای تشخیص اعتبار موج صعودی، بررسی رفتار حقوقی‌های سهم اهمیت بالایی دارد.

تحلیل تکنیکال سهام فملی

بررسی داده‌های قیمت در طول بازه‌های زمانی مختلف نشان می‌دهد، هر زمان که سقف تاریخی نماد پس از یک دوره اصلاحی شکسته شده، قیمت هیچ‌گاه به زیر آن، نفوذ نکرده است. رالی صعودی قبلی سهام شرکت ملی صنایع ایران (آبان 1401 - اردیبهشت 1402)، بازدهی بیش از 191 درصدی برای سهامداران این شرکت به ارمغان آورد. در جریان این رالی صعودی بود که سقف تاریخی «فملی» در سطح 542 تومان شکسته شد.

اما مقایسه اندازه اصلاح نماد «فملی» از نیمه اردیبهشت‌ماه سال جاری که تا 24 تیرماه ادامه داشت، حکایت از آن دارد که این روند اصلاحی هیچ تناسبی با اصلاح‌های عمیق این سهم ندارد. بر اساس این استدلال، می‌توان حدس زد سقف 839 تومانی پایان رالی صعودی آغاز شده در آبان سال گذشته نیست.

femeli

رفتار قیمت در این اصلاح بیشتر به اصلاح‌های درون رالی‌های صعودی قبلی شبیه است. در این صورت می‌توان ادعا کرد که سیکل صعودی «فملی» در میانه راه قرار دارد و جهش‌های صعودی دیگری مانند آنچه از آبان سال گذشته تا اردیبهشت سال جاری رخ داد، در انتظار این نماد است. 

آنالیز رفتار قیمت در تایم‌فریم روزانه اما برای معامله‌گران و سهامداران با دید کوتاه‌مدت و میان‌مدت اهمیت بیشتری دارد. میانه هفته گذشته بود که قیمت «فملی» توانست ارتفاعی بالاتر از محدوده مقاومتی 752 تا 762 تومان را لمس کند. از آن موقع تا کنون اما هیچ کندلی بالاتر از محدوده یادشده، کلوز نداده است. این به معنی عدم توان تثبیت قیمت بالاتر از این محدوده پرعرضه است. 

FEMELI D

در صورتی که محرک تازه‌ای باعث شود تا حجم تقاضا از سفارش‌های عرضه این محدوده فراتر رود، این محدوده شکسته خواهد شد و در این صورت الگوی سروشانه معکوس «فملی» تکمیل خواهد شد. 

با شکست خط گردن الگو که همان محدوده 752 تا 762 تومانی‌ست، اهداف 839 تومان (سقف تاریخی) و 945 تومان در چشم‌انداز کوتاه‌مدت و میان‌مدتی این نماد فعال خواهد شد. 

سلب مسئولیت: کلیه مطالب درج شده در این سایت جنبه تحقیقاتی، علمی و خبری دارد و برای فعالیت مستقیم در هیچ بازاری توصیه نمی‌شود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.