خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۲۳۶۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

تحلیل تکنیکال سهام فروس آذر ۱۴۰۲ / شرط مهم فروسیلیس برای استارت روند صعودی چیست؟

تحلیل تکنیکال سهام فروس آذر 1402 / شرط مهم فروسیلیس برای استارت روند صعودی چیست؟

سهام فروسیلیس ایران در جریان دومین روز معاملاتی هفته به صف خرید نشست تا امیدواری سهامداران به آغاز لگ بعدی روند صعودی افزایش یابد. با این حال به صدا درآمدن سوت آغاز رالی صعودی فروس، یک شرط مهم تکنیکالی دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت فروسیلیس ایران با نماد «فروس» در بازار اول بورس (تابلو اصلی) قابل معامله است. سهام این شرکت با ارزش بازاری بالغ بر دو هزار و 952 میلیارد تومان در گروه فلزات اساسی قرار دارد.

آنالیز تابلوی معاملات «فروس» نشان می‌دهد، رفتار قیمت این سهم با وقفه کوتاهی در جهت تحرکات مشکوک حقوقی‌های سهم صورت می‌پذیرد. از این رو هر زمان که حقوقی شروع به خرید‌های سنگین کرده، کمی بعد، سهم از سویینگ‌های کف ساخته‌شده در نمودار خود، بازدهی‌ خوبی نصیب سهامداران کرده است. بنابراین برای تشخیص اعتبار موج صعودی، بررسی رفتار حقوقی‌های سهم اهمیت بالایی دارد.

تحلیل تکنیکال سهام فروس 

قیمت سهام فروسیلیس ایران، پس از ریزش تابستان سال 1399، در یک فشردگی به شکل مثلث صعودی حبس شده بود. سرانجام در جریان رالی صعودی کلیت بازار که «فروس» نیز از آن مستثنی نبود، این مثلث از سمت بالا شکسته شد و قیمت این سهم از سقف تاریخی خود عبور کرد.

رالی صعودی فروس تا نیمه اردیبهشت‌ماه ادامه یافت و سقف تاریخی این نماد در ارتفاع 491 تومانی ساخته شد. پس از آن فاز اصلاحی فروس آغاز شد. این روند اصلاحی منجر به کاسته شدن 33 درصدی از ارزش سهام فروس نسبت به سقف تاریخی 17 اردیبهشت سال جاری شد.

این اصلاح در قالب این روند رنج صورت گرفت. در بازه هفت ماه گذشته، قیمت سهام فروسیلیس نه توان عبور از سقف آن (محدوده 484 تا 491) و نه شکست محدوده کف (354 تا 373) تومان را داشت. تنها یک بار و آن هم در هفته آغازین قیمت از آبان سال جاری، قیمت به سطوح پایین‌تر از کف محدوده رنج نفود کرد که انباشت سفارشات خرید این محدوده، به سرعت قیمت را به درون رنج بازگرداند. 

2023-12-10 12 47 26

شایان ذکر است ناحیه 343 تا 347 تومان، محدوده پیک سال 1399 است که پس از شکست این ناحیه رو به بالا، با تغییر قطبیت (change of polarity) به سنگر مستحکم خریداران تبدیل شده است. 

با ترسیم یک چنگال اندروز نزولی، می‌توان فرکانس قیمت را به خوبی تشخیص داد. اسلایدینگ پارالل داخلی چنگال اندروز، می‌تواند تریگر خوبی برای خریداران باشد. با شکست این خط، پتانسیل رشد «فروس» برای سهامداران آشکار خواهد شد.

در صورتی که سهامداران فروس شاهد عبور و تثبیت قیمت بالاتر از این خط داینامیک باشند، اولین هدف قیمتی فروسیلیس، سطح 491 تومانی خواهد بود. همچنین در صورت شکست این سطح قیمتی، ترازهای بالاتر فیبوناچی از جمله 127 و 161.8 درصد نیز اهداف آن خواهند بود. 

سلب مسئولیت: کلیه مطالب درج شده در این سایت جنبه تحقیقاتی، علمی و خبری دارد و برای فعالیت مستقیم در هیچ بازاری توصیه نمی‌شود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید. 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.