کد مطلب: ۷۵۴۰۸۸

قیمت دلار صرافی ملی امروز ۶ بهمن ۱۴۰۱

قیمت دلار صرافی ملی امروز 6 بهمن 1401

قیمت دلار صرافی ملی امروز پنجشنبه 6 بهمن از سوی بانک مرکزی اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جدیدترین قیمت دلار صرافی ملی امروز 6 بهمن را در ادامه بخوانید.

امروز قیمت فروش دلار آمریکا در صرافی بانک ملی ایران 41 هزار و 915 ( چهل و یک هزار و نهصد و پانزده تومان) اعلام شد. براین اساس قیمت خرید دلار آمریکا 41 هزار و 500 (چهل و یک هزار وپانصد تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا 41 هزار و 915 ( چهل و یک هزار و نهصد و پانزده تومان) اعلام شد.

قیمت خرید و فروش یورو هم اعلام نشده بود.

خروج برجام از کما!

قیمت دلار فعلا بالای محدوده ۴۰ هزار تومانی نوسان دارد و فعالان بازار شکستن محدوده مذکور را بعید می‌دانند؛

در همین راستا مجتبی دیبا،کارشناس بازارهای مالی با اشاره به‌ اینکه بازار ارز تحت تاثیر اخبار ثابت نشده‌ای نوسان دارد به تجارت‌نیوز گفت: صحبت‌هایی مبنی بر تغییر برخی ساختارها از سوی مسئولان اقتصادی کشور عنوان شده که عده‌ای این تغییر را نشانه از سرگیری مذاکرات برجام تلقی کرده‌اند؛ این تغییر سیگنال مثبتی برای بازار به حساب می‌آید.

او افزود: خبرها ضد و نقیض است و کاملا در فضای مه آلود جلو می‌رود و چون نمی‌توانیم آینده را شفاف ببینیم نمی‌توانیم شفاف صحبت کنیم؛ با توجه به اینکه وزن اخبار نامساعد سیاسی بالاست و اگر وزن خبرها به سوی اخبار سیاسی منفی برای ایران باشد، احتمال دارد که دلار بار دیگر تا نیمه کانال ۴۰ نیز پیشروی کند.

او درباره آینده نرخ ارز می‌گوید: فعلا با اخبار و اطلاعاتی که شاهد آن هستیم نمی‌توانیم بلندمدت را پیش‌ بینی کنیم و باید قدم به قدم حوادث را تحلیل کنیم که از این زاویه دید کار سخت می‌شود.

دیبا فضای داخلی را عاملی جهت بی‌ثباتی برای اخبار مثبت بازار کشور عنوان می‌کند و می‌گوید: با توجه به اخبار متفاوت در فضای سیاسی این روزها و اخبار بی‌شمار ایران در فضای بین المللی، باید دید روند قیمت دلار در بازار با توجه به ارزپاشی و تلاش دولت برای مهار قیمت دلار، چگونه رقم می‌خورد.

دیروز رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که در ماه فوریه به ایران سفر خواهد کرد. هر چند این سفر در هفته‌ها و ماه‌های گذشته بارها لغو شده بود و بازارساز از آن به مثابه ابرازی برای کاهش قیمت دلار استفاده کرده بود.

گروسی این بار مدعی شده که از برجام جز یک «پوسته خالی» باقی نمانده است. او گفته است شاید بعد از این سفر، «پیشرفت‌هایی» در این زمینه حاصل شود. چراغ سبز گروسی به تهران در کنار اقدامات اخیر نهاد سیاست‌گذار موجب خروج موقت عده‌ای از معامله‌گران از بازار ارز شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.