فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۸۶۷۹۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیشی گرفتن قیمت سهام‌ رمز ارزی وارن بافت از سهام اپل و آمازون

پیشی گرفتن قیمت سهام‌ رمز ارزی وارن بافت از سهام اپل و آمازون

سرمایه‌گذاری وارن بافت در هلدینگ فین‌تک برزیلی و نوبانک که متعلق به این هلدینگ است، سود هنگفتی را برای شرکت برکشر هاتاوی به‌ارمغان آورده و در واقع ارزش سهام رمزارزی او از سهام اپل و آمازون پیشی گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با وجود اینکه دیدگاه منفی وارن بافت نسب به رمزارزها بدون تغییر باقی مانده است، اما وی موفق شده تا سود هنگفتی را از طریق سرمایه‌گذاری در نئو بانک رمز ارزی به‌نام نوبانک (Nubank) و سهام رمزارزی بدست آورد. شرکت این میلیاردر آمریکایی در ژوئن سال 2021 میلادی در این استارتاپ بانکی برزیلی سرمایه‌گذاری کرد.

سود 130 میلیون دلاری وارن بافت از سهام رمزارزی

وارن بافت حدود 107 میلیون سهم از هولدینگ نو (Nu Holdings) که یک شرکت فین‌تک برزیلی بود را از طریق شرکت سرمایه‌گذاری خود، برکشیر هتوی در دو بخش خریداری کرد. نوبانک که بانکی دوستدار رمز ارز است، نیز متعلق به هلدینگ نو است.

برکشر برای اولین بار در ژوئن 2021 میلادی، سرمایه‌گذاری‌ای به ارزش 500 میلیون دلار در هلدینگ نو انجام داد و سپس در دسامبر همان سال، سرمایه‌گذاری خود را به میزان 250 میلیون دلار افزایش داد. بر اساس گزارش سه ماهه دوم سال 2023 برکشر هاتاوی، این شرکت تاکنون هیچ یک از سهام‌های مربوط به نو هلدینگ را به‌فروش نرسانده است.

از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، سهام شرکت نو (Nu) بیش از 106 درصد رشد را تجربه کرده است. این رشد نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری 750 میلیون دلاری وارن بافت در این شرکت، اکنون بیش از 879.50 میلیون دلار ارزش دارد. با این وجود، زمانی که سهام نو هلدینگ در فوریه 2022 در اوج قیمتی بود، ارزش سهام‌های وارن بافت از یک میلیارد دلار، عبور کرد.

وارن بافت رمز ارز

تغییرات قیمت سهام نو هلدینگ از ابتدای سال تاکنون

پیشی گرفتن سهام نوبانک از اپل و آمازون

بر اساس پرتفوی شرکت برکشر هتوی، سهام نوبانک موفق شده تا از سهام‌های آمازون و اپل، سود‌دهی بالاتری را برای این شرکت از ابتدای سال جاری تاکنون به‌ارمغان بیاورد. سود سهام‌های آمازون و اپل در این بازه به‌ترتیب برابر با 54.65 درصد و 36 درصد بوده است. شرکت اپل در حال حاضر، بیش از 45 درصد از پرتفوی 354 میلیارد دلاری شرکت برکشر هاتوی را تشکیل می‌دهد. همچنین، نو بانک موفق شده تا از سهام شرکت برکشتر هاتوی که از ابتدای سال تاکنون که بیش از 9.25 درصد رشد را تجربه کرده، پیشی بگیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.