خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۴۱۳۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

جریان ورودی ۱۰۳ میلیون دلاری به محصولات رمز ارزی

جریان ورودی 103 میلیون دلاری به محصولات رمز ارزی

محصولات دارایی دیجیتال، همزمان با پایان سال 2023، شاهد افزایش قابل توجه در جریان سرمایه‌گذاری‌های ورودی بوده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، صندوق‌های رمز ارزی در تحولی قابل توجه در بخش دارایی‌های دیجیتال، ورود 103 میلیون دلار سرمایه را در هفته پایانی سال تجربه کرده‌اند. این افزایش میزان ورودی در حالی صورت می‌گیرد که سرمایه‌گذاران نهادی به دنبال حفظ انتظارات خود برای تأیید یک صندوق سرمایه‌گذاری مبادله‌ای بیت کوین (BTC) توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) هستند.

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط  CoinShares، جریان قابل توجهی به محصولات سرمایه‌گذاری دارایی دیجیتال در هفت روز گذشته وجود داشته است و BTC و سایر ارزهای دیجیتال در محدوده سبز باقی مانده‌اند. پس از ثبت خروج 16 میلیون دلار در هفته قبلی، گاوهای بازار به دنبال ادامه روندی هستند که در ابتدای ماه آغاز شد. جریان ورودی هفتگی در مجموع 103 میلیون دلار بوده و دارایی‌های تحت مدیریت (AUM) اندکی بالاتر از 52 میلیارد دلار قرار دارند. در حالی که فعالیت‌های زنجیره‌ای و مالی غیرمتمرکز (DeFi) در حال افزایش است.

بیت کوین عامل اصلی رشد بازار است

بیت کوین بخش عمده‌ای از ورودی‌ها را شامل می‌شود و 87.6 میلیون دلار یا 85 درصد از حرکت‌های مثبت هفتگی را به خود اختصاص داده است. BTC همچنان دارایی مورد علاقه سرمایه‌گذاران نهادی در هفته‌های اخیر است. زیرا انتظار برای تأیید یک صندوق سرمایه‌گذاری مبادله‌ای بیت کوین باعث جذب سرمایه بیشتر به این بخش شده است.

تخمین‌های متعدد مدیران صنعت و تحلیلگران حوزه نشان می‌دهد، انتظار می‌رود با تأیید یک صندوق سرمایه‌گذاری مبادله‌ای بیت کوین در ایالات متحده، یک چرخه مالی جدید در بازار ایجاد شود. 

قابل توجه اینکه، این امر یک پنجره جدید برای ورود سرمایه‌های نهادی در بازار را ایجاد می‌کند. بر اساس گزارش  Matrixport، قیمت این دارایی ممکن است از 50 هزار دلار فراتر رود. این در حالی است که تحلیلگران بازار در Bitfinex یک حرکت صعودی را پیش‌بینی می‌کنند.

پس از سال 2022 که شاهد سقوط بیش از 55 درصدی قیمت بیت کوین به دلیل عوامل کلان اقتصادی بودیم، سال 2023 شرایط بهبود یافت. وضعیت فعلی منجر به افزایش قرار گرفتن بیت کوین توسط سرمایه‌گذاران شده است.

در حال حاضر، BTC  با قیمت بالای 40 هزار دلار معامله می‌شود، که نشان‌دهنده افزایش 16 درصدی در 30 روز گذشته و بیش از 155 درصد رشد در 12 ماه گذشته است. سرانجام، قیمت بیت کوین و جریان ورودی نهادی باعث شده تا ماینرها روی بهره‌وری خود دو برابر تمرکز کنند.

حفظ روند صعودی در دیگر ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال دیگر نیز در محدوده سبز قرار دارند. Ethereum (ETH) جریان ورودی 7.9 میلیون دلاری را جذب کرده است. همچنین Solana و دارایی‌های چندگانه نیز به ترتیب 6 میلیون و 2.3 میلیون دلار جذب کرده‌اند.

از سوی دیگر، Solana با افزایش AUM و حجم معاملات عملکرد خوبی را ثبت کرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.