کد مطلب: ۱۹۸۱۴۷

ایران آمادگی پذیرش مشاغل جدید را ندارد

ایران آمادگی پذیرش مشاغل جدید را ندارد

ریاست کانون‌های کارآفرینی کشور تصریح کرد: در حالی‌که ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار شغل جدید آماده ورود به بازار کار جهان‌اند ایران هیچ‌گونه زیر‌ساختی برای ایجاد آن مشاغل فراهم نکرده است.

دکتر داوود فدایی، رئیس کانون کارآفرینی ایران، ضمن اذعان بر عدم وجود زیر ساخت‌های لازم در راستای اشتغال فارغ‌التحصیلان کشوری تصریح کرد: در سال ۲۰۲۰، قریب ۵ میلیون شغل از بین خواهد رفت و ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار شغل جدید وارد عرصه بازار کار جهانی خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: ورود مشاغل جدید در جهان در حالی ظهور پیدا خواهد کرد که ایران هیچگونه آمادگی به منظور پذیرش آنها ندارد ضمن اینکه در این رابطه هیچ زیر ساختی را هم آماده نکرده است.

فدایی با بیان اینکه در حال حاضر مهم‌ترین بحث دنیای کسب و کار ایران بحث بیمه نشدن افرادی شده که در بخش IT مشغول به کار هستند خاطر نشان کرد: اصلا خوشایند نیست که قریب ۱۱۰ هزار دارندهٔ مدرک دکترای (P.H.D) بیکار در کشور وجود دارد و به عقیده من آمار فارغ التحصیلان بیکار کشور بیش از ۱۸/۲ دهم درصد می‌باشد.

عضو اتاق بازرگانی ایران در ادامه اظهار داشت: بیکاری در ایران تنها به معنای عدم وجود شغل خوب نیست بلکه معنای دیگر بیکاری این است که تعداد زیادی از فارغ التحصیلان در رشته غیر تخصصی خود مشغول به اشتغال‌اند.

ریاست کانون‌های کارآفرینی ایران با بیان اینکه دانشگاه‌های کشور تنها نهادی مصرفی هستند اذعان کرد: دانشگاه‌های ما زمانی می‌توانند فارغ التحصیل کارا به جامعه تحویل دهند که تمام دغدغه‌شان درآمد خود دانشگاه باشد اما در حال حاضر دانشگا ههای ما از بودجه‌های دولتی استفاده می‌کنند و در وصف آنها همین بس که چه خروجی مفید داشته باشند و چه نداشته باشند حقوق خود را دریافت می‌کنند.

دکتر فدایی در پایان سخنان خود افزود: در کشورهای پیشرفته‌ای نظیر آلمان، درآمدزایی اساتید دانشگاه از طریق صنعت است در حالی که در ایران بخش‌نامه وزارت علوم، استاد را موظف به ۸ ساعت حضور مفید در دانشگاه کرده لذا فرصتی برای دست‌یازی به صنعت پیش نخواهد آمد.

منبع: رادیو گفت‌وگو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.