خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۲۳۸۹۸۱

معرفی معروف‌ترین سرویس‌های ارائه خدمات آموزش آنلاین

درس پس‌دادن پای مانیتور

درس پس‌دادن پای مانیتور

آمورش آنلاین و کسب دانش در فضای مجازی یکی از روش‌هایی است که موانع قدیمی در این مسیر را به طور کلی متحول کرده است. در دنیا، وب سایت‌های آموزشی با به کارگیری فناوری‌های به روز، تمام امکانات برای آموزش را در دسترس مخاطبان قرار داده‌اند.

محسن حسینی: مفهوم آموزش مانند بسیاری از مفاهیم دیگر، در دنیای جدید دستخوش تغییر و تحولات اساسی شده است. پیش از ظهور تکنولوژی، انقلاب و انفجار اطلاعات و ارتباطات، شیوه رایج برای آموزش همان روش‌های کلاسیک مدرسه، دانشگاه و آموزشگاه بود. اما امروز اگر کسی بنا داشته باشد، در زمینه‌خاصی از جمله کسب دانش و مهارت تحصیل کند، هزار راه و امکان پیش پای خود دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آمورش آنلاین و کسب دانش در فضای مجازی یکی از روش‌هایی است که موانع قدیمی در این مسیر را به طور کلی متحول کرده است. در دنیا، وب سایت‌های آموزشی با به کارگیری فناوری‌های به روز، تمام امکانات برای آموزش را در دسترس مخاطبان قرار داده‌اند. این اقدامات معمولا با همکاری دانشگاه‌های معتبر انجام می‌شود.

دانشگاه‌هایی چون کمبریج، یو‌سی‌ال‌ای، ییل و آکسفورد در بخش آموزش مجازی حضوری فعال دارند. حتی در برخی سرویس‌ها دوره‌های دانشگاهی این مراکز معتبر به صورت محتوای آموزش در وب سایت‌های مربوطه قابل استفاده است. در این مطلب به بررسی نمونه‌های موفق فارسی می‌پردازیم که در سال‌های اخیر در ایران فعالیت کرده‌اند.

پل آموزش به بازار کار

مرکز آموزش مجازی «دانشجویار» با رنک ۸۳۳ در میان وب سایت‌های ایرانی قرار گرفته است. یکی از ویژگی‌های این مجموعه آنکه تنها به دوره‌های تحصیلی محدود نیست و کاربران و دانشجویانی که از این خدمات بهره‌مند می‌شوند می‌توانند در پایان دوره به سمت بازار کار حرکت کرده و با فرصت‌های شغلی آشنا شوند.

البته حوزه‌های آموزشی موجود در دانشجویار به آموزش‌های فنی و مهندسی و زمینه‌هایی چون برنامه‌نویسی و شبکه محدود می‌شود. همچنین آموزش‌های مرتبط خارحی با دوبله فارسی نیز در وب سایت دانشجو یار موجود است. مدیران این سایت اعلام کرده‌اند که در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار دانشجو از خدمات آنها استفاده می‌کنند.

بیش از ۶ هزار ساعت ویدیوی آموزشی نیز در سایت موجود است. همچنین حدود ۳۰۰ مدرس در این وبسایت دانش خود را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند.

بومی‌سازی ایده جهانی

مرکز آموزش مجازی پارس از سال ۱۳۸۸ در اصفهان آغاز به کار کرده است. این مجموعه که در زمینه‌ آموزش مجازی فعال است، میزبان حدود هزار و ۴۰۰ دوره آموزشی است. این مرکز در حال حاضر دارای رنک ۲ هزار و دویست و هشتاد ونه، در میان وب‌سایت‌های ایرانی است.

ایده اولیه راه‌اندازی این مرکز با استفاده از نظر کارشناسان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه «اشتنبایس» برلین آلمان شکل گرفته است. از دیگر ویژگی‌های مرکز آموزش مجازی پارس می‌توان به استقبال مخاطبانی از کشورهای خارجی مخصوصا همسایگان کشورمان اشاره کرد.

کاربردی‌سازی دانش

کاربردی‌سازی آموزش‌های موجود یکی از مهمترین اهداف مجموعه «فرانش» است که در زمینه آموزش مجازی فعالیت می‌کنند. تجربه روبرو شدن با فارغ‌التحصیل‌هایی که مهارت خاصی ندارند، لزوم استفاده از این مجموعه را یادآوری می‌کند.

تاکنون حدود ۴۸۰ هزار نفر در فرانش ثبت نام کرده‌اند. همچنین نزدیک به ۳ هزار دوره آموزشی نیز در این مجموعه قرار گرفته است که نزدیک به ۳۵۰ هزار دقیقه، محتوای آموزشی را در بر می‌گیرد. مجموعه این آموزش‌ها در ایجاد مهارت در افرادی که آموزش‌های لازم را پشت سر گذاشته‌اند بسیار مناسب است. از سوی دیگر افرادی که آموزش عالی را تجربه نکرده‌اند نیز می‌توانند از آموزش‌های موجود در فرانش بهره‌مند شوند.

دریافت گواهینامه مجازی

آموزش مجازی ایرانیان یکی دیگر از نهادهای ایجاد شده در کشور است که در زمینه آموزش‌های مجازی فعالیت می‌کند. این وب سایت نیز از اصفهان راه‌اندازی شده است. آموزش ایرانیان یکی از مجموعه وب‌سایت‌هایی است که در حال حاضر خدمات خود را در کشورهای دیگر نیز برای فارسی زبانان ارائه می‌کند.

ارائه گواهینامه‌ معتبر یکی از ویژگی‌های اساسی این مجموعه است. بسته‌های آموزشی این وب‌سایت را می‌توان به صورت فیزیکی و در قالب دیسک نیز در محل مورد نظر دریافت کرد. مجموعه جزوه‌های این وب سایت نیز در قالب پی‌دی ‌اف در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌‌گیرد.
گفته می‌شود بیش از هزار دوره‌ آموزشی در این مجموعه گنجانده شده است که تنوع آن، اغلب نیازهای آموزشی را پوشش می‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.