فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۲۴۹۵۶۶

پیش‌بینی آینده تجارت ایران با اروپا

پیش‌بینی آینده تجارت ایران با اروپا

خروج امریکا از برجام چه تاثیری بر تجارت ایران خواهد داشت؟ آیا اروپا به تعهداتش پایبند خواهد بود و به همکاری‌های اقتصادی خود ادامه خواهد داد؟

از زمان خروج امریکا از برجام گمانه زنی‌ها در خصوص تاثیرات اقتصادی بدعهدی این کشور قوت گرفته است. خروج امریکا از برجام چه تاثیری بر تجارت ایران خواهد داشت؟ آیا اروپا به تعهداتش پایبند خواهد بود و به همکاری‌های اقتصادی خود ادامه خواهد داد؟

بهروز حسن الفت، مدیر کل دفتر اروپا و آمريکا در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: به دلیل اینکه ما تجارت قابل توجهی با امریکا نداشته‌ایم بنابراین خروج امریکا از برجام اثرات مستقیم چندانی بر تجارت ما نخواهد داشت.

وی افزود: البته باید توجه داشت که تصمیم اخیر امریکا اثرات غیرمستیقی بر فضای کلی تجارت ایران خواهد داشت.

الفت عنوان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در صورت پایبندی تعهدات کشورهای اروپایی در ادامه برجام و همچنین طرف ایرانی این تعهد نامه بتوانیم به شکل قابل توجهی اثرات جانبی تصمیم امریکا را جبران کنیم.

وی تصریح کرد: ما روابط بسیار جدی با دنیا به ویژه اتحادیه اروپا در خصوص منابع انرژی داریم. اگر اروپاییان بتوانند به طور واقعی بر تعهدات خود در برجام بمانند ما می‌توانیم بابت خروج امریکا از برجام دچار نگرانی خاصی نباشیم. در غیر این صورت شرایط بسیار سخت خواهد شد و باید دنبال راه‌حل‌های دیگر مشابه دوران قبل از برجام باشیم.

الفت عنوان کرد: بعد از خروج امریکا از برجام می‌توانیم به صورت قبل از خروج امریکا به معاملات تجاری خود با اتحادیه اروپا ادامه دهیم.

وی در پایان خاطر‌نشان کرد: در صورتی که اتحادیه اروپا هم نخواهد به برجام متعهد بماند در واقع دستاوردی از برجام باقی نخواهد ماند و اقتصاد کشور به دوران پیش از برجام بر می گردد و ما باید معاملات خود را با کشورهای شرق آسیا که به تجارت با ایران تمایل دارند ادامه دهیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.