فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۰۲۱۰

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پذیرش ریپل در تمام سیستم بانکی ژاپن از سال آتی

پذیرش ریپل در تمام سیستم بانکی ژاپن از سال آتی

بر اساس طرح تصویب‌شده جدید در کشور ژاپن، رمز ارز ریپل از سال آینده میلادی مورد پذیرش تمام سیستم‌ بانکی ملی این کشور خواهد بود.

به گزارش تجارت نیوز،

بر اساس اخباری که به‌تازگی منتشر شده است، تمامی بانک‌های کشور ژاپن به‌زودی برای معاملات با رمز ارز ریپل (XRP)، انطباق خواهند یافت. به‌ دنبال افزایش انطباق با دارایی‌های دیجیتال، شهروندان این کشور به‌زودی می‌توانند از رمز ارز ریپل در تمامی ژاپن برای تراکنش‌های روزمره خود استفاده کنند و حتی از طریق سیستم لجر ریپل به‌ نام CryptoTradingFund، امتیاز دریافت کنند. 

تحول در انجام تراکنش‌ها با رمز ارز ریپل در ژاپن

از ابتدای سال 2025 میلادی، شهروندان ژاپن می‌توانند برای تعداد بسیاری از معاملات روزانه خود به‌ صورت حضوری و آنلاین، از رمز ارز ریپل استفاده کنند. این حرکت نوآورانه نه‌تنها انجام تراکنش‌ها را ساده‌تر خواهد کرد بلکه روش جدیدی برای کسب امتیاز (cash back) خواهد بود. کاربرانی که از ریپل برای معاملات خود استفاده کنند، به‌ عنوان امتیاز توکن CTF را دریافت خواهند کرد. این کاربران سپس می‌توانند توکن‌های جایزه خود را به ارز فیات تبدیل و محصولاتی را با آنها خریداری کنند. 

پیش‌بینی می‌شود توکن‌های CTF که در سیستم لجر ریپل قرار دارند، به‌سرعت به محبوبیت برسند چراکه عرضه محدودی دارند و با افزایش استفاده از ریپل برای تراکنش‌ها، تقاضا برای این توکن نیز افزایش خواهد یافت. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند قیمت توکن‌ CTF می‌تواند از قیمت فعلی 0.72 دلار به 498 دلار افزایش یابد. 

آغازگر این طرح نوآورانه چه کسی بود؟

گروه SBI که یکی از بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان خدمات مالی در جهان است و دفتر مرکزی آن در شهر توکیو قرار دارد، نقشی کلیدی در تصویب این طرح داشته است. در ابتدای سال جاری میلادی، مدیرعامل هلدینگ SBI، خبری درباره آغاز فعالیت پلتفرم VCTrade متعلق به این هلدینگ اعلام کرد. بر اساس اعلام او، اعضای تاییدشده می‌توانند از طریق این پلتفرم اقدام به خرید ریپل و دیگر توکن‌های رمز ارزی با ین ژاپن کنند. این پلتفرم در ماه مارس فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و نقش مهمی در افزایش انطابق‌پذیری ژاپن با ریپل خواهد داشت. 

تاثیر توسعه ریپل بر قیمت آن

با وجود اعلام خبر همکاری جدید شرکت ریپل با بانک مرکزی ژاپن، قیمت ریپل تحت تاثیر قرار نگرفته و قیمت آن در شبانه‌روز گذشته، کمی بیش از چهار درصد افزایش پیدا کرده است و با قیمت 0.59 دلار معامله می‌شود. این قیمت حدود 10 درصد پایین‌تر از اوج قیمتی ریپل پس از پرونده علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکاست که قیمت این رمز ارز را به 0.64 دلار رسانده بود. 

همچنین شرکت ریپل اخیراً همکاری جدیدی را با مرکز بین‌المللی مالی دبی (DIFC) برای افزایش انطباق‌پذیری رمز ارز در خاورمیانه آغاز کرده و امکان معاملات با ریپل در این منطقه فراهم شده است. همکاری جدید این شرکت با SBI در ژاپن نیز نشان‌دهنده افزایش تاثیرگذاری ریپل در حوزه وب3 است. با وجود این، نمی‌توان تاثیرگذاری سریع حاصل از همکاری‌های بین‌المللی را روی قیمت ریپل مشاهده کرد. با این حال، توسعه جهانی ریپل می‌تواند سیگنال مثبتی برای قیمت توکن آن محسوب شود. 

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. این گزارش تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.