فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۴۶۵۵

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

عدم اشاره به سیاست‌های رمز ارزی در اولین مناظره انتخاباتی آمریکا و افت قیمت بیت کوین

عدم اشاره به سیاست‌های رمز ارزی در اولین مناظره انتخاباتی آمریکا و افت قیمت بیت کوین

اولین مناظره انتخاباتی میان ترامپ و هریس بدون هیچ‌گونه اشاره به سیاست‌های رمز ارزی دو نامزد به‌اتمام رسید. همین مسئله باعث ناامیدی بسیاری از فعالان این بازار شد.

به گزارش تجارت نیوز،

روز گذشته، دونالد ترامپ و کامالا هریس، نامزدهای انتخاباتی ایالات متحده آمریکا دراولین مناظره انتخاباتی خود شرکت کردند. پس از برگزاری مناظره، احتمال برد دونالد ترامپ در این دوره از انتخابات حدود 3 درصد کاهش یافت. در این مناظره درباره برنامه‌های اقتصادی، سیاست‌های مهاجرتی و خارجی صحبت شد اما هیچ یک از نامزدها اشاره‌ای به صنعت رمز ارز نکردند. همین مسئله باعث ناامیدی بسیاری از فعالان این بازار شد. پس از این مناظره، بیت کوین و همچنین میم کوین‌های سیاسی انتخاباتی به عدم اشاره نامزدها به این صنعت واکنش نشان دادند. 

سقوط آزاد میم کوین‌های ترامپ پس از مناظره

پس از این مناظره، بسیاری از میم کوین‌های ترامپ با سقوط قیمتی شدیدی مواجه شدند. در همین راستا، ارزش کل میم‌کوین‌های سیاسی حدود 8.7 درصد کاهش داشته است. برای مثال قیمت میم کوین ماگا (TRUMP) حدود 10 درصد و ماگا هت (MAGA) حدود 22.5 درصد افت کردند. همچنین میم کوین Doland Tremp و Super Trump به‌ترتیب با 27.5 درصد و 12.3 درصد  کاهش قیمت مواجه شوند. از طرفی، میم کوین با تم هریس با نماد KAMA برخلاف میم کوین‌های ترامپ با 7.3 درصد رشد قیمتی مواجه شده است.

Screenshot-2024-09-11-at-9.52.02AM.png-ezgif.com-webp-to-jpg-converter

آینده صنعت رمز ارز با انتخابات آمریکا

با برگزاری مناظره شب گذشته، شانس برد کامالا هریس و دونالد ترامپ برابر و معادل 49 درصد اعلام شده است. کارشناسان بازار همواره درباره تاثیرگذاری شخصیت‌های مشهور سیاسی بر بازار رمز ارز صحبت می‌کنند. برای مثال، کارشناسان Bernstein پیش‌بینی کرده‌اند که پیروزی ترامپ می‌تواند قیمت بیت کوین را تا 90 هزار دلار تا پایان سال جاری میلادی رشد دهد. دلیل این پیش‌بینی، موضع متفاوت از گذشته و حمایتگر رمز ارزی ترامپ است که وی در این دوره از انتخابات، از خود نشان داده است. از دیدگاه این کارشناسان، در صورت انتخاب کامالا هریس و باقی ماندن شرایط قانون‌گذاری این صنعت در حالت فعلی، قیمت بیت کوین می‌تواند تا 40 هزار دلار نیز کاهش یابد. 

در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری، فعالان و شرکت‌های رمز ارزی کمک‌های مالی عظیمی برای کمپین‌های انتخاباتی انجام دادند که نمونه‌های آن شرکت‌های کوین بیس و رپل بودند. این دو شرکت مجموعا بیش از 19 میلیون دلار به کمپین‌ها اهدا کرده‌اند. هدف این شرکت‌ها، حمایت از نامزد انتخاباتی‌ای است که طرفدار قوانین مشخص و شفاف برای صنعت رمز ارز باشد. با وجود حمایت‌های میلیون دلاری از کمپین‌های این دوره توسط نهادهای رمز ارزی، اشاره نکردن به سیاست‌های رمز ارزی توسط دو نامزد انتخاباتی، نگرانی‌های زیادی را برای فعالان این صنعت ایجاد کرده است. 

کاهش قیمت بیت کوین و اتریوم پس از مناظره انتخاباتی

پس از برگزاری مناظره، قیمت بیت کوین حدود 1.5 درصد کاهش داشت و به سطح 56 هزار و 895 دلار سقوط کرد. همچنین، اتریوم که دومین رمز ارز بزرگ از لحاظ ارزش بازاری است با 1.2 درصد کاهش قیمت مواجه شد. دیگر آلت کوین‌های مشهور بازار مانند سولانا و دوج موین نیز به‌ترتیب کاهش قیمت 2.5 درصدی و 32 درصدی را تجربه کردند. 

AA1qmMob

 

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. این گزارش تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.