فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۵۰۱۸۹۸

اخبار فناوری روز

لغو ۳۴۰۰ رجیستری تلفن همراه/ فرصت یک ماهه به ماینرها برای ثبت‌نام

لغو ۳۴۰۰ رجیستری تلفن همراه/ فرصت یک ماهه به ماینرها برای ثبت‌نام

لغو ۳۴۰۰ رجیستری تلفن همراه، فرصت یک ماهه ماینرها برای ثبت‌نام و حکمرانی سامسونگ بر بازار گوشی‌های تاشو، از مهم‌ترین اخبار فناوری روز است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ماجرای رجیستری تلفن همراه هر روز با انتشار خبری در رسانه‌ها ابعاد تازه‌ای به خود می‌گیرد. بعد از انعکاس گزارش‌هایی در مورد کارچاق‌کن‌های رجیستری حالا خبر آمده است که ۳۴۰۰ رجیستری لغو شده و پولش هم بازنمی‌گردد.

مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران به ایسنا گفته است که هر گونه تخلفی در ثبت رجیستری به لغو آن، برخورد با خاطیان و عدم برگشت وجه واریزی منتهی می‌شود.

او توضیح داده است که در مدت اخیر بعد از شروع رجیستری (از اول دی ماه)، برخی افراد سودجو از این فضا سوءاستفاده کرده و تعداد زیادی گوشی تلفن همراه را با یک گذرنامه رجیستر کرده‌اند، که طی بررسی‌ها و تقاطع گیری‌های انجام شده توسط سامانه‌های مرتبط، اقدامات لازم انجام شده و رجیستری بیش از ۳۴۰۰ گوشی بلافاصله لغو شده است.

وی در این رابطه ماجرای تامل‌برانگیز ورود گوشی همراه مسافر توسط اتباع کشورهای همسایه را هم مطرح و بیان کرد که این موضوع از رصد گمرک دور نمانده است؛ به طوری که در مرزهای غربی و شرقی کشور، گمرکات اجرایی با جریانی مواجه هستند که افرادی در کشور در یک روز خارج شده و بعد از چند ساعت برمی‌گردنند و هر یک از آنها گوشی‌های مدل بالا مانند آیفون ۱۲ را همراه دارند و انتظار دارند که گمرک با توجه به این که هر شخصی می‌تواند از این تسهیلات استفاده کند نسبت به انجام رجیستری این گوشی‌ها اقدام کند.

به گفته ارونقی، عملا آنچه گمرک حس می‌کند این است که افراد سودجویی پشت پرده در صدد هدایت این گونه افراد هستند.

ماینرها ثبت‌نام کنند

بعد از ماجرای پر پیچ و خمی که ماینرها در ماه‌های گذشته پشت سر گذاشته‌اند، بالاخره سامانه خود اظهاری دستگاه‌های ماینینگ با عنوان «بهین‌یاب» فعال شد و آنها تا چهارم بهمن برای ثبت‌نام فرصت دارند.

دیجیاتو، گزارش داده است که این سامانه پس از گذشت پنج ماه از اجرایی شدن مصوبه هیات وزیران در خصوص ثبت دستگاه‌های استخراج رمز ارز، به بهره‌برداری رسیده و فرصت یک ماهه‌ای برای آزادسازی دستگاه‌ه‌ها اعلام شده است.

امید علوی، نایب رئیس کمیسیون بلاک‌چین و رمزارز سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، گفته است که این اقدام بیش از ۱۷۰۰ پرونده قضایی را که برای ماینرها به وجود آمده حل می‌کند.

او ابراز امیدواری کرد که آنها بتوانند در ادامه مطالبات ماینرها، به چالش‌های دیگر این فعالان صنعتی نظیر قیمت برق نیز رسیدگی کنند.

حکمرانی سامسونگ بر بازار گوشی‌های تاشو

زومیت در دنیای فناوری خبر داده است که سامسونگ در سال ۲۰۲۰ بیش از دو میلیون گوشی تاشو فروخته است.

بر اساس این گزارش، آمارها نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۰ شرکت‌های سازنده توانسته‌اند در مجموع ۲٫۸ میلیون دستگاه، گوشی تاشو روانه‌ بازار کنند.

از بین تمام شرکت‌هایی که در زمینه‌ تولید دستگاه‌های تاشدنی فعال هستند، سامسونگ فعال‌ترین و موفق‌ترین آن‌ها به‌شمار می‌آید. براساس گزارش جدیدی از مؤسسه‌ی CounterPoint، از مجموع ۲٫۸ میلیون گوشی هوشمند تاشدنی فروخته‌شده در سال ۲۰۲۰، سهم کره‌ای‌ها بالغ‌بر ۷۳ درصد بوده است.

ازآنجاکه موتورولا و هواوی تنها شرکت‌های دیگری هستند که در سال ۲۰۲۰ دستگاه‌های تاشدنی روانه‌ بازار کرده‌اند، حکم‌رانی سامسونگ بر این حوزه چندان مایه‌ تعجب نیست.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.