خبر مهم:

کد مطلب: ۷۵۶۲۱۷

دانش کارآفرینی به دانشگاه علوم پزشکی ایران رسید

دانش کارآفرینی به دانشگاه علوم پزشکی ایران رسید

با ورود به نسل چهارم دانشگاه‌ها، نیاز به دانش کسب‌وکار و کارآفرینی بسیار حس می‌شود. از طرف دیگر، علاقه دانشجویان علوم پزشکی به اکوسیستم استارتاپی، بوت‌کمپی در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بوت‌کمپ تخصصی کارآفرینی که در دانشگاه علوم پزشکی ایران به کمک استارتاپ‌استودیو هلثیو برگزار شده بود به پایان رسید.

صبح امروز، آرش برجی‌خانی، مدیرعامل این استارتاپ‌استودیو طی یک نشست خبری آماری از این بوت‌کمپ منتشر کرد.

به گفته وی هدف از برگزاری این بوت‌کمپ، تربیت کارآفرین در صنعت سلامت، آشنایی جامع با صنعت سلامت و تشکیل تیم‌های اولیه بود.

استقبال از این دوره بین رشته‌ای کسب‌وکار سلامت از سمت دانشجویان علوم پزشکی از استانهای تهران، اصفهان، قزوین، فارس، البرز، همدان، کرمان و… صورت گرفته‌بود که ۶۰٪ شرکت‌کنندگان از تهران بودند.

همچنین ۴۶٪ شرکت‌کنندگان را زنان و ۵۴٪ را مردان تشکیل دادند. بیشترین استقبال نیز از سمت دانشجویان پزشکی بود و پس از آن رشته‌های دندانپزشکی، داروسازی، علوم آزمایشگاهی، علوم تغذیه، بیوتکنولوژی، مهندسی پزشکی و سایر رشته‌های پیراپزشکی به ترتیب از این بوت‌کمپ استقبال کردند.

کارآفرینی محبوب علوم‌پزشکی‌ها شد

گفته می‌شود فضای کارآفرینی به تدریج به فضای جذابی در بین رشته‌های مختلف دانشگاهی تبدیل می‌شود و دانشجویان در کنار ایده‌های تخصصی رشته خود به آموختن دانش کسب‌وکار علاقه‌مند می‌شوند.

در این بوت‌کمپ سعی شده بود تا با آموزش‌ها به کاهش ریسک‌های کسب‌وکارهای نوپا کمک کنند.

عبدالوهاب برادران معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران با ابراز خوشحالی از برگزاری این بوت‌کمپ عنوان کرد: دانشگاه‌ها به سمت نسل چهارم پیش می‌روند و همین باعث می‌شود که نیاز به این نوع آموزش‌ها احساس شود. چالشی که در دانشگاه علوم پزشکی حس می‌شود این است که دانش آموزش داده می‌شود اما پژوهش‌ها به مرحله عملی نمی‌رسد.

وی اضافه کرد: من این تجربه را داشته‌ام که پس از تولید محصولی، چون دیدی به بازار نداشتیم نتوانستیم به اهداف خود برسیم.

برجی‌خانی افزود: اتفاقات اخیر و محدودسازی اینترنت به کسب‌وکارهای سلامت آسیب زیادی وارد کرد و آن‌ها را به سمت عدم قطعیت برد. برای عدم قطعیت که کاری از دست ما ساخته نیست اما برای کاهش ریسک کسب‌وکارهای نوپا سعی در کمک کردن به این کارآفرینان داریم. همچنین در بحث مهارتهای نرم، سعی کردیم مدل ذهنی کارآفرین را برای این افراد به وضعیت مطلوبی برسانیم.

برای دوره‌های بعدی تمرکز بر تیم‌سازی است

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تجارت‌نیوز، مبنی بر اینکه سلامت دیجیتال یک علم بین رشته‌ای است و ارتباط با دانشگاه‌های علوم مهندسی و کامپیوتر به چه صورت شکل می‌گیرد گفت: در گام اول و در این بوت‌کمپ خیلی بر این مسآله تمرکز نکردیم و به دنبال تدوین استراتژی بودیم. اما برای بوت‌کمپ دوم، در نظر داریم تیم‌آپ را به صورت تخصصی پیش ببریم.

بوت‌کمپ، یک روش آموزشی است که در این روش به صورت گروهی به فعالیت می‌پردازند. در کل، بوت‌کمپ‌ها، دوره‌های آموزشی فشرده و گروهی هستند که در حوزه‌های علمی و حرفه‌ای مختلف برگزار می‌شوند. هدف از برگزاری این دوره‌ها ارتقا توانایی‌ها به صورت گروهی است. این برنامه برای جریان‌سازی، تربیت نیروی انسانی، تعریف مسآله و ایجاد تیم‌هایی برای حل آن مسائل در اکوسیستم استارتاپی کشور نیز رواج پیدا کرده‌است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.