کد مطلب: ۷۹۱۱۲۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

درآمد ۴۹۳ میلیون دلاری استارتاپ اتسی از عتیقه‌جات!

درآمد 493 میلیون دلاری استارتاپ اتسی از عتیقه‌جات!

پلتفرم خرید آنلاین  صنایع دستی و عتیقه‌جات «اتسی» در حال حاضر دارای 96.3 میلیون خریدار آنلاین فعال و 493 میلیون دلار درآمد سالانه است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پلتفرم خرید آنلاین صنایع دستی و عتیقه‌جات اتسی (etsy) در حال حاضر در رتبه دوازهم بزرگترین بازارهای آنلاین جهان قرار دارد و دارای 96.3 میلیون خریدار آنلاین و 493 میلیون دلار درآمد خالص سالانه است.

استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناوری بزرگ جهان یک‌شبه به این درجه نرسیده‌اند. هر کدام از آن‌ها در پس موفقیت امروزشان ماجراها و داستان‌هایی دارند.

در ادامه گزارش به ماجرای موفقیت یکی از خرده‌فروشان دنیای استارتاپ‌ها اشاره خواهد شد. اتسی نام پلتفرمی است که فضایی آنلاین را در اختیار فروشندگان صنایع دستی، دارندگان عتیقه‌جات، صنعتگران و هنرمندان قرار می‌دهد. این فروشندگان به ازای بارگذاری هر کالا در سایت اتسی، مبلغی را به این پلتفرم پرداخت می‌کنند.

این بازار آنلاین در سال 2005 به‌عنوان پروژه‌ای توسط سه دوست از بروکلین در نیویورک شروع به کار کرد. طولی نکشید که اتسی (Etsy) محبوبیت زیادی کسب کرد.

این پلتفرم از ابتدا تاکنون بارها ارزش‌گذاری شده و تا 33.75 میلیارد دلار هم ارزش‌ آن افزایش یافته است. آخرین ارزش‌گذاری آن در سال ۲۰۲۳ تا ۱۴میلیارد دلار بوده است.

493 میلیون دلار درآمد یک سال اتسی

در سال 2005، اتسی چیزی بیش از یک ایده در ذهن سه دوست نبود. کریس مگوایر و هایم شوپیک از ایده رابرت کالین مبنی بر تشکیل گروهی آنلاین از فروشندگان استقبال کردند تا برای کسب‌وکار مبلمان دست‌ساز خود فضایی برای فروش ایجاد کند. بین سال‌های 2008 و 2012، اتسی طوفان‌های زیادی را پشت سر گذاشت که در نهایت منجر به این شد که کالین تنها بنیانگذار باقی مانده باشد.

از سال 2020، اتسی 1209 کارمند داشته است. 97درصد از فروشندگان Etsy فروشگاه‌های خود را از خانه اداره می‌کنند. همچنین باید اشاره کرد که 62درصد از فروشندگان Etsy از ایالات متحده هستند.

در سال 2020، 87درصد از فروشندگان Etsy زن بوده‌اند. 25درصد از فروشندگان اتسی، در دسته خانه و زندگی فعالیت می‌کنند و این دسته را به محبوب‌ترین دسته در این فروشگاه معتبر تبدیل کرده‌اند. ضمن اینکه 71درصد از فروشندگان اتسی، رشد پایدار و مسئولانه این کسب‌وکار آنلاین را از دلایل همکاری خود با آن می‌دانند.

آمارهای عمومی اتسی Etsy

برای درک بهتر این پلتفرم تجارت الکترونیک و کاربران آن، فهرستی از برخی آمارهای کلی Etsy را گردآوری کرده‌ایم. برای اطلاع از تعداد خریداران و فروشندگان فعال، درآمدی که Etsy در طول سال‌ها به‌دست آورده و دسته‌بندی‌های پرفروش‌ترین محصولات موجود برای فروش، ادامه گزارش را بخوانید.

در سال 2021 حدود 7.5 میلیون فروشنده فعال در Etsy وجود داشت که تقریباً 75درصد افزایش نسبت به سال 2020 را نشان می‌دهد.

در سال ۲۰۱۹، تقریبا ۲.۷ میلیون دلار فروشنده فعال در Etsy وجود داشت. تنها یک سال بعد، این ارقام بیش از 60 درصد افزایش یافت و به حدود 4.3 میلیون نفر در سراسر جهان رسید، اما در سال 2021 با 75 درصد افزایش به 7.5 میلیون نفر رسید. دلیل چنین افزایش شدیدی به احتمال زیاد همه‌گیری COVID-19 است که بسیاری از مردم را وادار کرد تا فروش انحصاری آنلاین را آغاز کنند.

تعداد خریداران فعال Etsy در سال 2021 به 96.3میلیون نفر رسید. در مقایسه با سال 2019، زمانی که حدود 46.3 میلیون نفر به‌طور مداوم از Etsy کالا خریدند، سال 2020 افزایش بیش از 75 درصدی را برای رکورد 81.8 میلیون خریدار فعال در این پلتفرم به ارمغان آورده است.

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به حوزه استارتاپ و تکنولوژی را در صفحه اختصاصی اخبار استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.