فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۷۰۵۷۶

از هزینه های پنهان انرژی های تجدیدپذیر چه می‌دانیم؟

از هزینه های پنهان انرژی های تجدیدپذیر چه می‌دانیم؟

انواع انرژی تجدیدپذیر که در جایگاه انرژی پاک قرار دارند مورد استقبال جهانیان قرار گرفته است اما همین دست انرژی‌ها نیز اغلب هزینه‌های پنهانی دارند که نادیده گرفته می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، انواع انرژی تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی و بادی به طور فزاینده‌ای محبوب می‌شوند. آنها از منابع تجدیدپذیر استفاده می‌کنند و نسبت به سوخت‌های فسیلی آلاینده کمتری تولید می‌کنند. با این حال، انرژی‌های تجدیدپذیر هزینه‌های پنهانی دارند که اغلب نادیده گرفته می‌شوند.

زمان تولید برق مهم است. یک بشکه نفت ممکن است یک بشکه نفت باشد چه در ظهر یا نیمه شب پمپاژ شود، اما یک مگاوات ساعت برق زمانی که در خواب هستید ارزش بسیار کمتری نسبت به وسط روز یا در واقع در طول روز دارد.

به گفته اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA)، یک آژانس رسمی، در سال 2014، هزینه یکسان سازی شده باد دریایی، معیاری برای مقایسه روش‌های مختلف تولید برق، حدود 200 دلار در هر مگاوات ساعت بود. تا سال 2023 بدون احتساب یارانه‌ها به 127 دلار کاهش یافت. با این حال صنعت در حال مبارزه است. به گزارش بلومبرگ، شش فرماندار ایالت اخیراً از جو بایدن درخواست کردند تا برای زنده نگه داشتن تولیدکنندگان مداخله کند. در بریتانیا آخرین مزایده سالانه باد فراساحلی هیچ پیشنهادی جذب نکرد.

بر اساس آمارهای eia، هزینه تراز انرژی هسته ای 91 دلار در هر مگاوات ساعت است. گاز طبیعی به 43 دلار می رسد. آن را با انتظارات برای قیمت برق مقایسه کنید و باید ایده خوبی در مورد اینکه آیا یک نیروگاه جدید ارزشمند است یا نه.

1

یکی از این هزینه‌ها مربوط به زمانی است که انرژی تولید می‌شود. انرژی خورشیدی فقط در طول روز تولید می‌شود و انرژی بادی فقط زمانی که باد می‌وزد. این بدان معناست که انرژی‌های تجدیدپذیر اغلب در زمانی تولید می‌شوند که تقاضا برای برق کم است. در نتیجه، ارزش این انرژی کمتر از زمانی است که در زمان اوج تقاضا تولید شود. به عنوان مثال، در یک روز آفتابی، قیمت برق ممکن است به طور قابل توجهی کاهش یابد زیرا توربین‌های بادی و خورشیدی مقدار زیادی برق تولید می‌کنند. این امر می‌تواند منجر به کاهش درآمد تولیدکنندگان انرژی تجدیدپذیر شود.

هزینه تولید برق به وسیله انرژی های تجدیدپذیر

به گزارش اکونومیست ، اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) هزینه تولید انرژی‌های تجدیدپذیر را اندازه‌گیری کرده است. هزینه تولید انرژی خورشیدی در آمریکا 23 دلار در هر مگاوات ساعت است. این هزینه کمتر از میانگین نرخ جذب انرژی خورشیدی در آمریکا است که 20 دلار در هر مگاوات ساعت است. این بدان معناست که تولید انرژی خورشیدی در آمریکا سودآور است. برعکس، هزینه تولید انرژی بادی فراساحلی در آمریکا 100 دلار در هر مگاوات ساعت است. این هزینه بیشتر از میانگین نرخ جذب انرژی بادی فراساحلی در آمریکا است که 30 دلار در هر مگاوات ساعت است که تولید انرژی بادی فراساحلی در آمریکا زیان‌آور است. فقط هسته ای و زغال سنگ نسبت کمتری دارند. به دلیل افزایش نرخ بهره و مختل شدن زنجیره تامین، هزینه‌های فزاینده را اضافه کنید، و جای تعجب نیست که بسیاری از ارائه‌دهندگان نیروگاه‌های بادی فراساحلی با مشکل مواجه هستند

2

هزینه پنهان دیگر مربوط به نیاز به ذخیره انرژی است. انرژی‌های تجدیدپذیر قابل ذخیره نیستند، بنابراین باید در زمان‌هایی که تولید می‌شود مصرف شوند. این بدان معناست که باید از ظرفیت ذخیره اضافی برای ذخیره انرژی در زمانی که تولید می‌شود و استفاده از آن در زمانی که تولید نمی‌شود استفاده شود. این امر می‌تواند هزینه‌های اضافی را به سیستم برق تحمیل کند.

یک شرکت برق ممکن است نیاز به سرمایه‌گذاری در یک سیستم ذخیره باتری بزرگ داشته باشد تا انرژی تولید شده توسط توربین‌های بادی را در طول شب ذخیره کند. این امر می‌تواند هزینه‌های اضافی را برای شرکت برق ایجاد کند.

در نهایت، انرژی‌های تجدیدپذیر می‌توانند تأثیر منفی بر شبکه برق داشته باشند. انرژی خورشیدی و بادی می‌توانند باعث نوسانات در شبکه شوند، زیرا تولید آنها غیرقابل پیش‌بینی است. این امر می‌تواند منجر به قطعی برق یا افزایش هزینه‌های برق شود.

اگر یک توربین بادی به طور ناگهانی از کار بیفتد، می‌تواند باعث ایجاد عدم تعادل در شبکه برق شود. این امر می‌تواند منجر به قطعی برق یا افزایش هزینه‌های برق شود. در مجموع، انرژی‌های تجدیدپذیر می‌توانند گزینه‌ای جذاب برای تولید برق پایدار باشند. با این حال، مهم است که هزینه‌های پنهان آنها را در نظر بگیریم. هزینه‌های پنهان انرژی‌های تجدیدپذیر می‌توانند قابل توجه باشند. این هزینه‌ها می‌توانند منجر به افزایش هزینه‌های برق برای مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان شوند.

هزینه‌های پنهان انرژی های تجدیدپذیر

  • ارزش کمتر انرژی تولید شده در زمانی که تقاضا کم است
  • نیاز به ذخیره انرژی
  • تأثیر منفی بر شبکه برق

هنگام ارزیابی هزینه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر، مهم است که هزینه‌های پنهان را نیز در نظر بگیریم. این هزینه‌ها می‌توانند قابل توجه باشند و می‌توانند بر تصمیم‌گیری‌های سیاستی و سرمایه‌گذاری تأثیر بگذارند.

اسکاتلند بیشترین نیروگاه بادی را دارد

قیمت‌های عمده‌فروشی برق در بریتانیا برای بلوک‌های نیم ساعته تعیین می‌شود که به این معنی است که اگر انرژی‌های تجدیدپذیر در زمان‌های نامناسبی از روز تولید شوند، قیمت‌گذاری ایده مناسبی به دست می‌دهد. اما برای کل کشور فقط یک قیمت وجود دارد. بیشترین نیروگاه‌های بادی در اسکاتلند است، زیرا انگلستان تا همین اواخر عملاً ساخت چنین نیروگاه های بادی را ممنوع کرده بود، اگرچه بیشتر تقاضا برای برق در جنوب انگلستان است. کمبود ظرفیت در شبکه برای انتقال برق به جنوب به این معنی است که مدیر شبکه هزینه می پردازد تا توربین های بادی اسکاتلند را در حالی که نیروگاه های گازی در انگلیس روشن هستند خاموش کند. در نهایت، افزایش ظرفیت شبکه برای جابجایی و ذخیره برق چنین مشکلاتی را حل خواهد کرد. اما در حال حاضر، مقایسه هزینه‌ها با نرخ جذب نمی‌تواند ایده دقیقی از مزایای نسبی ساخت بیشتر نیروی باد اسکاتلندی به دست دهد. هزینه های واقعی انرژی های تجدیدپذیر بیشتر از چیزی است که به نظر می‌رسد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.