فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۷۷۴۴۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد

اقتصادهای جهان به دنبال افزایش سهم خود از انرژی های تجدیدپذیر

اقتصادهای جهان به دنبال افزایش سهم خود از انرژی های تجدیدپذیر

85 درصد اقتصادهای جهان هدف سه برابر کردن انرژی های تجدیدپذیر را تایید می‌کنند، اما چالش‌های زیادی برای دستیابی به این هدف وجود دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حدود 85 درصد از اقتصادهای جهان، از جمله گروه 20، هدف جهانی سه برابر کردن انرژی های تجدیدپذیر و دو برابر کردن بهره‌وری انرژی تا سال 2030 را تایید کرده‌اند، زیرا دولت‌ها در سراسر جهان برای دستیابی به اهداف صفر خالص خود برای مقابله با تهدید آب و هوای جهانی تلاش می‌کنند.

این را دکتر سلطان الجابر، رئیس جمهور منتخب COP28، هنگام سخنرانی در هفته آب و هوای منا در ریاض، عربستان سعودی بیان کرد.

وی تاکید کرد که انتقال انرژی عادلانه و با مدیریت خوب برای پیشرفت اقتصادی و آب و هوایی ضروری است.

با این حال، این انتقال انرژی چالش‌های زیادی را به همراه دارد. یکی از چالش‌های اصلی این است که چگونه می‌توان نیازهای انرژی امروز را برآورده کرد و در عین حال سیستم انرژی کربن‌محور را کربن زدایی کرد. این به ویژه برای کشورهای در حال توسعه که به طور فزاینده‌ای به انرژی‌های تجدیدپذیر روی می‌آورند، یک چالش است.

چالش دیگر این است که چگونه می‌توان از آسیب‌های ناشی از تغییرات آب و هوایی به مردم و زیرساخت‌ها جلوگیری کرد. این امر مستلزم سرمایه‌گذاری در سازگاری با آب و هوا است، که اغلب به عنوان یک اولویت پایین‌تر از کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تلقی می‌شود.

هیچ راه حل ساده‌ای وجود ندارد. ما نمی‌توانیم قبل از ساختن سیستم جدید فردا، سیستم انرژی امروز را از برق بکشیم. این به سادگی عملی یا ممکن نیست. ما باید نیازهای انرژی امروز را برآورده کنیم و در عین حال دسترسی به 800 میلیون نفر بدون انرژی را فراهم کنیم.

به گزارش zawya ، امارات میزبان دوره بعدی کنفرانس جهانی تغییرات آب و هوایی COP28 در اکسپو سیتی، دبی، از 30 نوامبر تا 12 دسامبر خواهد بود و رهبران جهانی، اتاق‌های فکر و سیاست‌گذاران را به بحث در مورد چالش‌های پیش روی جهان در مواجهه با تغییرات اقلیمی که تبدیل شده است، دعوت می‌کند. مهم ترین مسئله برای کل جهان ما باید به سرعت سیستم انرژی پاک آینده را بسازیم، در حالی که سیستم امروز را کربن زدایی می‌کنیم. رئیس جمهور منتخب COP28 می‌گوید: «برای انجام این کار، ما باید انرژی‌های تجدیدپذیر را افزایش دهیم.»

وی از جهان خواست تا به وعده قدیمی خود مبنی بر 100 میلیارد دلار تعهد که بیش از یک دهه پیش داده شده بود، عمل کند و همچنین برای خسارات، صندوق سرمایه‌گذاری کند.

اهداکنندگان باید منابع مالی سازگاری را دو برابر کنند و صندوق آب و هوای سبز را دوباره پر کنند. موسسات قدیمی مانند بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول، که برای واقعیت‌های قرن گذشته ساخته شده‌اند، باید منشورهای خود را برای واقعیت‌های آب و هوایی امروز به روز کنند.

او از بخش خصوصی خواست تا برای سرمایه‌گذاری نه تنها در فرصت های شمال جهانی، بلکه در نیازهای جنوب جهانی گام بردارند.

چالش‌های انتقال انرژی به انرژی های تجدیدپذیر

انتقال انرژی به انرژی های تجدیدپذیر چالش‌های زیادی را به همراه دارد

سیستم‌های انرژی تجدیدپذیر اغلب به سرمایه‌گذاری‌های اولیه زیادی نیاز دارند و ممکن است برای برآورده کردن نیازهای انرژی فوری کافی نباشند.

انتقال انرژی به انرژی های تجدیدپذیر مستلزم کاهش تدریجی استفاده از سوخت‌های فسیلی است. این امر می‌تواند منجر به اختلال در بازارهای انرژی و افزایش قیمت‌ها شود.

تغییرات آب و هوایی در حال حاضر در حال تأثیرگذاری بر جهان است و انتظار می‌رود این تأثیرات در آینده بدتر شود. سرمایه‌گذاری در سازگاری با آب و هوا برای محافظت از مردم و زیرساخت‌ها ضروری است.

چگونه بر چالش‌ها انتقال انرژی غلبه کنیم؟

برای غلبه بر این چالش‌ها، دولت‌ها و بخش خصوصی باید اقداماتی را انجام دهند

  • سرمایه‌گذاری در انرژی های تجدیدپذیر

دولت‌ها باید برای کاهش هزینه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر و افزایش دسترسی به آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

  • بازسازی سیستم‌های انرژی

دولت‌ها باید برای بازسازی سیستم‌های انرژی برای کارکرد با انرژی‌های تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری کنند.

  • سرمایه‌گذاری سازگار با تغییرات آب و هوایی

دولت‌ها باید برای محافظت از مردم و زیرساخت‌ها از آسیب‌های ناشی از تغییرات آب و هوایی سرمایه‌گذاری کنند.

انتقال انرژی به انرژی‌های تجدیدپذیر یک چالش بزرگ است، اما یک ضرورت است. با همکاری دولت‌ها و بخش خصوصی، می‌توان این چالش را برطرف کرد و آینده‌ای پایدارتر برای همه ایجاد کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.