فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۷۷۵۴۸

امارات قراردادی به ارزش ۸ میلیارد دلار برای پروژه های انرژی تجدیدپذیر در مالزی امضا کرد

امارات قراردادی به ارزش 8 میلیارد دلار برای پروژه های انرژی تجدیدپذیر در مالزی امضا کرد

شرکت مصدر امارات متحده عربی 8 میلیارد دلار برای پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر در مالزی سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت دولتی انرژی‌های تجدیدپذیر امارات متحده عربی موسوم به مصدر، قراردادی به ارزش 8 میلیارد دلار برای توسعه تاسیسات انرژی تجدیدپذیر تا 10 گیگاوات در مالزی امضا کرد.

این قرارداد با سازمان توسعه سرمایه گذاری مالزی (MIDA) امضا شد و شامل طیف گسترده‌ای از پروژه ها، از جمله خورشیدی روی زمین و پشت بام، خورشیدی شناور، نیروگاه‌ها، مزارع بادی خشکی و سیستم‌های ذخیره انرژی باتری است.

قرار است این پروژه ها تا سال 2035 راه اندازی شوند و به مالزی در رسیدن به اهداف خود در زمینه انرژی پایدار کمک کنند. این کشور قصد دارد تا سال 2050 به هدف انتشار خالص صفر (Net-Zero) برسد.

به گزارش zawya ، سلطان الجابر، مدیرعامل مصدر و رئیس جمهور منتخب COP28، می‌گوید: «این توافق مهم باعث خواهد شد که امارات متحده عربی و مالزی مشارکت ما را در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر عمیق‌تر کنند و مستقیماً از نقشه راه ملی انتقال انرژی کشور حمایت کنند.»

به گفته وزارت سرمایه‌گذاری، تجارت و صنعت مالزی، طرح جامع صنعتی جدیدNIMP 2030 یک سیاست صنعتی برای گسترش و نوسازی بخش‌های تولید و خدمات مرتبط با تولید است. این پروژه از نسل‌های قبلی این طرح پیروی می‌کند که بین سال های 1986-1995، 1996-2005 و 2006-2020 اجرا شده است و می‌تواند به کشور کمک کند بخش تولید خود را کربن زدایی کند.

هدف مالزی برای انرژی تجدیدپذیر

این پروژه برای مالزی از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا به این کشور کمک می کند تا به اهداف خود در زمینه انرژی پایدار دست یابد.

مالزی به دنبال نصب 70 درصد ظرفیت انرژی تجدیدپذیر و قصد دارد تا سال 2050 به انتشار خالص صفر برسد.

پروژه های خورشیدی روی زمین و پشت بام برای تولید برق از انرژی خورشیدی استفاده می‌کنند. پروژه های خورشیدی شناور روی آب ساخته می شوند و می توانند به کاهش آلودگی هوا کمک کنند. نیروگاه ها برای تولید برق از سوخت های فسیلی استفاده می کنند، اما منبع انرژی آنها را به انرژی های تجدیدپذیر تغییر می‌دهند. مزارع بادی خشکی برای تولید برق از انرژی باد استفاده می‌کنند. سیستم های ذخیره انرژی باتری برای ذخیره انرژی تولید شده توسط منابع انرژی تجدیدپذیر استفاده می‌شوند. قرار است این پروژه تا سال 2035 راه اندازی شود.

مالزی به دنبال نصب 70 درصد ظرفیت انرژی تجدیدپذیر و دستیابی به انتشار خالص صفر تا سال 2050 است.

این پروژه تأثیر مثبتی بر محیط زیست خواهد داشت. این پروژه به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کمک می‌کند و به بهبود کیفیت هوا کمک می‌کند.

پیامدهای منطقه ای و بین المللی این پروژه

این پروژه علاوه بر اهمیت داخلی برای مالزی، پیامدهای منطقه ای و بین المللی نیز دارد. این پروژه نشان می دهد که کشورهای در حال توسعه نیز می توانند در زمینه انرژی های تجدیدپذیر سرمایه گذاری کنند و به اهداف خود در زمینه انرژی پایدار دست یابند. این پروژه همچنین می تواند به ایجاد فرصت های شغلی و اقتصادی در آسیای جنوب شرقی کمک کند.

به نقل از pv-tech ، در ماه سپتامبر، مصدر همچنین تجارت خود را در آسیای جنوب شرقی گسترش داد زیرا توافق نامه‌ای برای افزایش ظرفیت پروژه خورشیدی شناور 145 مگاواتی Cirata (FPV) در اندونزی تا 500 مگاوات امضا کرد. این فاز دوم پروژه احتمالاً ظرفیت کل این تاسیسات را که در حال حاضر بزرگترین کارخانه FPV جنوب شرقی آسیا است، سه برابر خواهد کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.