فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۸۳۴۶۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد

ممنوعیت تردد خودروهای بنزینی و دیزلی در استکهلم

ممنوعیت تردد خودروهای بنزینی و دیزلی در استکهلم

استکهلم تا سال 2025 قصد دارد تمام خودروهای بنزینی و دیزلی را از مرکز شهر خود ممنوع کند. این تصمیم به منظور بهبود کیفیت هوا و کاهش صدای ترافیک اتخاذ شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، استکهلم، پایتخت سوئد، قصد دارد تا سال 2025 تردد خودروهای بنزینی و دیزلی را در مرکز خود ممنوع کند. این اقدام، استکهلم را به اولین پایتخت بزرگ جهان تبدیل خواهد کرد که چنین ممنوعیتی را اعمال می‌کند.

به گزارش ایندیپندنت ، معاون حمل‌ونقل شهردار استکهلم می‌گوید: «پایتخت سوئد هیچ خودروی بنزینی-دیزلی در بخش‌های کلیدی مرکز شهر نخواهد داشت زیرا به دنبال بهبود کیفیت هوا و کاهش صدای ترافیک است.»

این ممنوعیت در 20 ناحیه از مناطق داخلی شهر استکهلم اعمال خواهد شد که شامل املاک اداری و مناطق اصلی خرید است که از سال 2025 فقط تردد وسایل نقلیه الکتریکی مجاز خواهد بود. این طرح را می‌توان به سایر مناطق گسترش داد و تصمیم‌گیری برای آن در اوایل سال 2025 اتخاذ خواهد شد.

بر اساس شاخص IQAir، کیفیت هوای استکهلم برای تنفس از بسیاری از شهرهای بزرگ جهان نظیر نیویورک و لندن ایمن‌تر است. با این حال، سطح آلودگی همچنان از استاندارد تعیین شده توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) فراتر می‌رود.

صدها گروه آسیب پذیر، از جمله شهروندان سالخورده و کودکان، به دلیل قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آلودگی در سوئد، با چالش‌های بهداشتی مواجه می‌شوند.

حزب سبزها، بخشی از ائتلاف حاکم شورای شهر استکهلم، از این اقدام حمایت می‌کنند. آنها معتقدند که این قوانین جدید مردم بیشتری را تشویق می‌کند تا خودروهای قدیمی خود را تعویض کنند و به سمت وسایل نقلیه الکتریکی بروند.

امروزه هوای استکهلم باعث می‌شود که نوزادان دچار بیماری‌های ریوی شوند و افراد مسن زودتر بمیرند. لارس استرومگرن معاون حمل‌ونقل شهردار از حزب سبز در بیانیه‌ای اعلام کرد: این یک وضعیت کاملا غیرقابل قبول است.

اما این قانون جدید چندین استثنا دارد. طبق این طرح تنها خودروهای برقی شخصی به تردد در منطقه مرکزی مجاز خواهند بود، برخی وانت‌های بزرگتر با موتورهای هیبریدی افزونه نیز اجازه تردد خواهند داشت.

همچنین برای خودروهای اورژانسی مانند آمبولانس و آتش نشانی طبق مقررات و همچنین برای خودروهای دارای راننده یا مسافرانی که دارای معلولیت مستند هستند، استثنا قائل شده است.

این طرح از سوی نمایندگان صنعت حمل‌ونقل با انتقاد مواجه شد که گفتند به نظر می‌رسد دولت بیش از حد عجله دارد و می‌تواند باعث مشکلاتی برای برخی شهروندان شود. با این حال، مقامات استکهلم معتقدند که این ممنوعیت ضروری است تا شهر بتواند به اهداف خود در زمینه کاهش آلودگی هوا و بهبود کیفیت زندگی دست یابد.

از سال 2010، ما انتشار گازهای گلخانه‌ای را 34 درصد کاهش داده‌ایم. اما حزب سبز و همکارانشان در شهر استکهلم اکنون بیش از حد عجله دارند.

اهداف مقامات استکهلم از ممنوعیت تردد خودروهای بنزینی و دیزلی

مقامات استکهلم معتقدند که این ممنوعیت می‌تواند به کاهش آلودگی هوا در مرکز شهر تا 25 درصد کمک کند. آنها همچنین معتقدند که این ممنوعیت می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی در مرکز شهر کمک کند.

چگونه این ممنوعیت می‌تواند به بهبود کیفیت هوا و کیفیت زندگی کمک کند؟

کاهش آلودگی هوا می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، ریوی و سرطان را کاهش دهد. همچنین کاهش صدای ترافیک می‌تواند به کاهش استرس و بهبود خواب کمک کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.