فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۸۳۶۶۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد

ممنوعیت تردد خودروها در مرکز میلان تا اواسط ۲۰۲۴

ممنوعیت تردد خودروها در مرکز میلان تا اواسط 2024

میلان ایتالیا قصد دارد تا اواسط 2024 تردد خودروها در مرکز شهر را ممنوع کند. آیا شهرهای دیگر هم به دنبال ممنوعیت تردد خودروها در مرکز شهر هستند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، میلان یکی از آلوده‌ترین شهرهای اروپا، قصد دارد تردد خودروها را در مرکز خود ممنوع کند. میزان آلاینده‌ها در هوای میلان تقریبا چهار برابر میزان مطمئن است. میلان، یکی از شلوغ‌ترین شهرهای ایتالیا، پیشنهاد ممنوعیت تردد خودروها در مرکز خود را داده است.

جوزپه سالا، شهردار میلان، خواهان کاهش آلودگی در کلانشهر پرترافیک 1.4 میلیون نفری است. اگر این طرح چراغ سبز دریافت کند، این اقدام در سال 2024 اجرایی خواهد شد. مقامات برای اجرای این ممنوعیت از دوربین‌های نظارتی استفاده خواهند کرد.

میلان آلوده‌ترین شهر اروپا

به گزارش یورونیوز ، میلان یکی از آلوده‌ترین شهرهای اروپا به دلیل حجم ذرات ریز، آلاینده‌ای که سلامت انسان را به خطر می‌اندازد، کیفیت هوای پایینی دارد.

حداکثر سطح ایمن در نظر گرفته شده توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) میانگین بلندمدت بیش از 5 میکروگرم بر متر مکعب نیست. سطح میلان تقریباً چهار برابر مقدار مطمئن یعنی 19.7 میکروگرم بر متر مکعب است.

دلیل ممنوعیت تردد خودروها در مرکز شهر میلان چیست؟

به عنوان بخشی از فشار برای مقابله با سطوح خطرناک انتشار گازهای گلخانه ای، مقامات میلان ممنوعیت تردد خودروها در مرکز شهر را پیشنهاد کرده‌اند.

شهردار سالا می‌گوید: «این یک طرح کوچک است، اما در عین حال تاریخی است.»

برای اجرای این ممنوعیت، دوربین هایی در امتداد Corso Venezia نصب می‌شود تا ترافیک را ضبط کند و از ورود خودروهای شخصی جلوگیری کند .

ساکنان دارای گاراژ، هرکسی که به پارکینگ خودرو، تاکسی و حمل و نقل عمومی دسترسی دارد از این ممنوعیت معاف هستند.

افرادی که به طور غیرمجاز به این منطقه دسترسی پیدا می‌کنند با جریمه روبرو می‌شوند، اگرچه شهردار مبلغ آن را مشخص نکرد. این حرکت باعث می‌شود برخی از شلوغ‌ترین مناطق میلان برای عابران خلوت‌تر باشند.

سالا در یک جشنواره تغییرات اقلیمی به خبرنگاران گفت: ما مانند میلان باید پیشگام باشیم و شجاعت و عقل سلیم برای انجام کارها را داشته باشیم. من مخالف سرمایه‌داری نیستم، اما صادقانه بگویم رژه ابرخودروها در مرکز که آنها نمی‌توانند پارک کنند، نمی‌تواند ادامه یابد.

شهردار همچنین پیشنهاد کرد که اصلاحات بیشتری از این نوع انجام شود. او گفت که بسیاری از خانه‌های مد در منطقه‌ای که ممنوعیت اجرا می‌شود از پیشنهاد او حمایت کردند و حتی پیشنهاد کردند که این منطقه پیاده‌رو شود.

ممنوعیت تردد خودروها در مرکز میلان بیهوده است؟

همه موافق اصلاحات نیستند. روبرتو دی استفانو، شهردار حومه شهر سستو سان جووانی، انتقاد کرد و گفت: علاوه بر محدودیت‌های ترافیکی در مناطق وسیعی از شهر، سالا اکنون ایده میلانی را مطرح می‌کند که از سال 2024 دیگر هیچ خودرویی در آن تردد نخواهد کرد. این اقدام بیهوده‌ای است که نه تنها میلانی‌ها، بلکه همه شهروندان حومه‌ها را که هر روز مجبور به رفت و آمد هستند، عذاب می‌دهد.

استکهلم تردد خودروها در مرکز شهر را ممنوع کرد

میلان اولین شهر اروپایی نیست که ممنوعیت خودرو را در نظر گرفته است. اوایل ماه جاری، استکهلم برنامه‌هایی را برای جلوگیری از ورود خودروهای بنزینی و دیزلی به مرکز شهر اعلام کرد.

این اقدام امیدوار است که انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهد و آلودگی را کاهش دهد. قوانین جدید از 31 دسامبر 2024 اجرایی خواهد شد.

پاریس همچنین امیدوار است تا اوایل سال 2024 قبل از بازی های المپیک، وسایل نقلیه شخصی را از مرکز تاریخی خود حذف کند. با این اقدام روزانه 100 هزار خودرو از جاده‌های پایتخت فرانسه خارج می‌شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.