فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۸۵۴۲۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد

نتایج میزبانی نشستی درباره اقتصاد سبز/سرمایه‌گذاری نیجریه در انرژی پاک

نتایج میزبانی نشستی درباره اقتصاد سبز/سرمایه‌گذاری نیجریه در انرژی پاک

سازمان ملل متحد در جریان نشست دو روزه سران درباره اقتصاد سبز در این کشور غرب آفریقا، خواستار نوآوری‌های بیشتر در زمینه انرژی پاک در نیجریه شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نیجریه میزبان یک نشست دو روزه در مورد اقتصاد سبز بود تا به سرمایه‌گذاری داخلی و بین المللی در زمینه انرژی پاک بپردازد.

نشست اقتصاد سبز ایالت نیجر در مینا، پایتخت این ایالت برگزار شد، جایی که معاون دبیرکل سازمان ملل متحد، آمنه محمد خواستار نوآوری‌های بیشتر در زمینه انرژی‌های پاک در این کشور نفت خیز شد.

روزهای رشد انرژی ناشی از نفت به شماره افتاده است. محمد در نشست‌های سه‌شنبه و چهارشنبه گفت: در حالی که پیشرفت جهانی ما در مواجهه با وضعیت اضطراری آب‌وهوایی بسیار کند است، آینده بلندمدتی برای نفت وجود ندارد.

طبق داده های سازمان ملل متحد، نزدیک به 36 درصد از خانواده ها در نیجریه به شبکه برق دسترسی ندارند و تقریباً به طور کامل برای تولید برق به سوخت های فسیلی وابسته هستند.

سرمایه‌گذاری نیجریه در اقتصاد سبز

به گزارش آناتولی ، نیجریه باید تغییری ایجاد کند و راه جدیدی را ترسیم کند که با سرمایه‌گذاری در گذار به انرژی پاک از منابع تجدیدپذیر، نفت را پشت سر بگذارد. ایالت نیجر این پتانسیل را دارد که پیشگام در این مسیر باشد.

سرمایه‌گذاری در اقتصاد سبز موج بزرگ بعدی توسعه انسانی و پایدار را به ویژه برای جوانان ما به راه خواهد انداخت.

سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و بانک جهانی، همراه با فرمانداری ایالت نیجر در شمال مرکزی نیجریه، اجلاس اقتصاد سبز ایالت نیجر را تحت عنوان آینده پایدار، بهره‌برداری از دارایی‌های سبز و نوآوری برای توسعه ایالت نیجر سازماندهی کردند.

کارشناسان و مقامات نیجریه و کشورهای خارجی در جلسات مختلف به بحث و تبادل نظر درباره اقتصاد سبز پرداختند.

هلیل ابراهیم یلماز نایب رئیس اتاق بازرگانی آنکارا و رئیس شورای شهر آنکارا، در این اجلاس خواستار مسئولیت جمعی در قبال تغییرات آب‌وهوایی شد.

او در جلسه‌ای با تمرکز بر کشاورزی پایدار در ایالت نیجر گفت: «حتی اگر ما به‌طور فردی مسئولیت‌های خود را در قبال آب‌وهوا به‌طور کامل انجام دهیم، هزینه‌های بی‌مسئولیتی در بخشی دیگر از جهان بر همه ما منعکس می‌شود.»

یلماز تاکید کرد: برای آینده کار می‌کنیم، بله، اما نه تنها. همانطور که تنها نیستیم، در آینده نیز تنها نخواهیم بود. با هم حیات و محیط زیست را خواهیم دید یا انقراض را با هم تماشا خواهیم کرد.

او افزود: «اگرچه رنگ پوست، جغرافیا و افکار ما ممکن است متفاوت باشد، اما قلب‌ها و دغدغه‌های ما برای دنیا باید یکی باشد.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.