فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۸۸۱۸۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد

عمان در حمل و نقل پاک سرمایه گذاری می‌کند

عمان در حمل و نقل پاک سرمایه گذاری می‌کند

عمان با سرمایه‌گذاری در حمل و نقل پاک به سمت آینده‌ای پایدار حرکت کند. این مسیر چگونه است و آیا می‌توان امیدوار بود عمان با موفقیت آن را پشت سر بگذارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بخش حمل و نقل عمان مسئول 18درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای این کشور است. این امر عمدتاً به دلیل استفاده از خودروهای بنزینی و دیزلی در این کشور است. عمان کشوری در غرب آسیا است که با یمن، عربستان سعودی همسایه است. این کشور دارای منابع طبیعی غنی، از جمله نفت، گاز طبیعی، و سنگ معدن است. با این حال، عمان همچنین با چالش‌های زیست‌محیطی متعددی، از جمله آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی، مواجه است.

عمان در نظر دارد یک کریدور ترانزیتی سبز برای وسایل نقلیه سنگین ایجاد کند تا بندر صحار عمان را به مناطق دارای امتیاز نفت متصل کند. عمان قصد دارد تا دو سال دیگر با ایستگاه‌های شارژ بیشتر برای وسایل نقلیه برقی (EV) سرمایه‌گذاری در زمینه جابجایی سبز را افزایش دهد. عمان به دنبال افزایش تعداد ایستگاه‌های شارژ از 100 به 300 تا سال 2025 است.

خمیس محمد الشماخی، معاون وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش حمل‌ونقل این خبر را در منطقه ویژه اقتصادی در دقم اعلام کرد.

به گزارش zawya ، الشماخی می‌گوید: «این راه اندازی همه استان‌های سراسر عمان را پوشش می‌دهد و امکان ایجاد یک کریدور ترانزیتی سبز برای وسایل نقلیه سنگین وجود دارد که بندر صحار عمان را به مناطق دارای امتیاز نفت متصل می‌کند.»

عمان که شرکت خود را در COP28 که از 30 نوامبر تا 12 دسامبر در اکسپو سیتی دبی برگزار می‌شود، اعلام کرد، همچنین در حال کار با نمایندگی‌های خودروهای جدید در سراسر کشور برای واردات خودروهای برقی مستقیماً از مجموعه وسیع‌تری از تولیدکنندگان است تا گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری برای ساکنان فراهم کند.

به گفته الشماخی، که افزود تلاش این کشور برای دستیابی به بی طرفی کربن صفر تا سال 2050 در حال حاضر، 400 خودروی برقی در جاده‌های عمان در حال حرکت است.

سرمایه گذاری عمان در حمل و نقل پاک

علاوه بر افزایش تعداد ایستگاه‌های شارژ EV، عمان همچنین در حال سرمایه گذاری در زیرساخت‌های حمل‌ونقل سبز دیگر است. به عنوان مثال، این کشور در حال ساخت یک شبکه ملی از مسیرهای دوچرخه سواری و پیاده روی است. همچنین، عمان در حال سرمایه‌گذاری در سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی کارآمدتر، مانند مترو و اتوبوس برقی است.

کریدور ترانزیتی سبز برای وسایل نقلیه سنگین که بندر صحار عمان را به مناطق دارای امتیاز نفت متصل می‌کند، یک مثال از این سرمایه‌گذاری‌ها است. این کریدور از ایستگاه‌های شارژ EV در سراسر مسیر خود استفاده خواهد کرد تا وسایل نقلیه سنگین بتوانند بدون نیاز به توقف برای سوخت‌گیری، به طور مداوم حرکت کنند.

عمان با سرمایه گذاری در حمل‌ونقل سبز، نه تنها به اهداف زیست‌محیطی خود دست می‌یابد، بلکه مزایای اقتصادی و اجتماعی متعددی نیز به دست می‌آورد. به عنوان مثال، حمل‌ونقل سبز می‌تواند به کاهش هزینه‌های سوخت، بهبود کیفیت هوا، و ایجاد مشاغل جدید کمک کند.

عمان با سرمایه گذاری در حمل‌ونقل پاک، به سمت آینده‌ای پایدار حرکت می‌کند. این اقدامات نه تنها به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک می‌کند، بلکه مزایای اقتصادی و اجتماعی متعددی نیز به همراه دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.