فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۲۲۴۶

توصیه نماینده کارگران به پزشکیان: توصیه ما افزایش عادلانه دستمزد به جای یارانه است

توصیه نماینده کارگران به پزشکیان: توصیه ما افزایش عادلانه دستمزد به جای یارانه است

محسن باقری، نماینده کارگران در شورای عالی کار می گوید وظیفه حاکمیت این است که بپذیرد به اندازه تورمی که تولید می‌کند و دست در جیب کارگر می‌کند، دستمزد را هم افزایش دهد. توصیه ما افزایش عادلانه دستمزد به جای یارانه است. ثابت نگه داشتن قیمت‌ها خیلی برای کارگران مهم است. ما دائماً از امنیت شغلی حرف می‌زنیم، اما امنیت شغلی به جز تثبیت قیمت‌ها و اجرا درست قانون تأمین نمی‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، محسن باقری، نماینده کارگران در شورای عالی کار، درباره اولویت‌های پزشکیان در حوزه کارگری به «انتخاب» گفت: در اجرای خصوصی‌سازی، برخی از کارخانجات به افراد نااهل واگذار شده و شرکت‌هایی مانند داروگر و بخشی از هفت تپه دچار زیان شده و از چرخه تولید خارج شده‌اند. امنیت شغلی کارگران با خصوصی‌سازی نادرست به خطر افتاده است. ما به هیچ وجه شکل فعلی خصوصی‌سازی را قبول نداریم، با این شکل از خصوصی‌سازی تولید کشور کاهش یافته و شاهد تعطیلی کارخانه جات بسیاری بوده‌ایم. کارخانه‌ای مثل داروگر که ۸ هزار نفر نیرو داشت با ۵۰ نفر کار می‌کند. دومین اولویت رئیس جمهور مسأله امنیت شغلی و معیشت کارگران و دستمزد منصفانه باید باشد. سومین گام ایجاد تشکل‌هاییست که بتوانند فعالیت آزادانه داشته باشند. ما توقع داریم آقای پزشکیان با توجه به شعار‌هایی که درباره اعتراض کارگری مطرح کرد، به این اولویت‌ها توجه کند.

او افزود: کارگر در ایران باید بتواند شغل خود را آزادانه انتخاب کند و در راهبری کشور مشارکت داشته باشد. کارگری که دستمزد کمی می‌گیرد و در فشار و تنگناست، از اوضاع و احوال سیاسی کشور خبر ندارد که بخواهد در انتخابات هم مشارکت کند. کارگری که ناچار به انجام دو و سه شغل است، دیگر انگیزه و زمانی برای فعالیت سیاسی ندارد.

وی در ادامه در رابطه با تأمین معیشت و امنیت شغلی کارگران بیان کرد: دولت وقتی تورم ۴۰ درصد تولید می‌کند، نباید دستمزد را ۲۰ درصد افزایش دهد و بدون رضایت کارگران آن را ابلاغ کند. کارگری که راضی است با این دستمزد کار کند، رسما دارد کار اجباری انجام می‌دهد. وظیفه حاکمیت این است که بپذیرد به اندازه تورمی که تولید می‌کند و دست در جیب کارگر می‌کند، دستمزد را هم افزایش دهد. توصیه ما افزایش عادلانه دستمزد به جای یارانه است. ثابت نگه داشتن قیمت‌ها خیلی برای کارگران مهم است. ما دائماً از امنیت شغلی حرف می‌زنیم، اما امنیت شغلی به جز تثبیت قیمت‌ها و اجرا درست قانون تأمین نمی‌شود.

 

باقری درباره شکل مطلوب خصوصی‌سازی برای کارگران گفت: خصوصی‌سازی به شکل فعلی کاملاً نادرست است. اینکه کارخانه‌ای مسیر خود را می‌رود واگذار کنیم و نابودش کنند اصلاً درست نیست. زمینه باید برای بخش خصوصی هموار شود که راه خود را پیدا کند. اینکه دولت بخواهد به زور یک بخش از دولت را به بخش خصوصی بدهد، اصلاً درست نیست. ما با این روش موافقیم که دولت زمینه ساز فعالیت سرمایه‌گذاران و راه‌اندازی کارخانجات جدید شود. تغییر مالکیت‌ها به شکل فعلی فقط موجب زیان بوده است.

منبع : انتخاب

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.