فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۲۲۶۲

مدیرعامل کارزار: ریسک بالای پروژه دلیل سرمایه‌گذاری نکردن سرمایه‌گذاران در کارزار است

مدیرعامل کارزار: ریسک بالای پروژه دلیل سرمایه‌گذاری نکردن سرمایه‌گذاران در کارزار است

پلتفرم کارزار که یک استارت‌آپ اجتماعی است، درآمدش را ذیل مسئولیت اجتماعی دریافت می‌کند؛ به گفته مدیرعامل کارزار تا الان روی این پلتفرم سرمایه‌گذاری نشده است و دلیل آن هم ریسک بالا و خطرپذیری پروژه است.

به گزارش تجارت نیوز،

در نشست رسانه‌ها و مطالبه‌گری مدنی، مدیرعامل پلتفرم کارزار، حامد بیدی با تاکید بر ریسک بالای پروژه گفت: ریسک بالای پروژه اصلی‌ترین دلیلی است که سرمایه‌گذاران خطرپذیر به سمت ما نمی‌آیند. اما به صورت کلی مدل درآمدی ما، براساس پرداخت‌های اختیاری است که امضاکنندگان واریز می‌کنند که از همین طریق، موضوع موردنظرشان در سایت‌ها تبلیغ شود.

به گفته بیدی، کارزار یک استارت‌آپ اجتماعی به معنای کسب‌وکار است اما درآمد کارزار ذیل مسئولیت اجتماعی است. به دلیل اینکه کارزار زیرمجموعه مسئولیت اجتماعی قرار دارد، مدل درآمدی را با کسب‌وکارها و سیاستمداران پیش نبرده است.

مدیرعامل کارزار درباره آمارهای این پلتفرم اشاره کرد: تا الان بیش از ۳۷ میلیون امضا از بیش از ۱۶ میلیون نفر کاربر را برای حدود ۳۰ هزار مطالبه میزبانی کرده‌ایم. در هر سه ثانیه یک امضا ثبت می‌شود و ماهانه یک میلیون کارزار اضافه می‌شود. ما به دنبال مخاطبان بیشتر نیستیم بلکه به دنبال تاثیرگذاری بیشتر کارزارها هستیم. آگاهی‌بخشی و ایجاد تغییر برای ما بسیار اهمیت دارد.

او ادامه داد: درحال حاضر ۵ هزار و ۵۰۰ کاربر داریم که ۱۰۰ کارزار را امضا کرده‌اند. در مهر ماه ۱۴۰۱، به دلیل ناامیدی مطالبات و ثبت امضاها کم شده بود و به صورت کلی ناامیدی شهروندان تاثیر مستقیمی با ثبت امضا و درخواست مطالبات دارد. سال گذشته ۴۳۹ نامه رسمی داشتیم که در دبیرخانه سازمان‌های مختلف ثبت شده‌اند.

براساس آمارها کارزار، در سال ۱۴۰۲، بیشتر از ۵۰ درصد از کارزارها در حوزه اقتصادی و صنفی بوده‌اند و بعد از این حوزه شهروندی، دانشجویی، محیط زیست، سیاسی و ورزشی اهمیت داشته‌اند.

طبق گفته بیدی، فرایند تاثیرگذاری کارزار به این شکل است که هر شهروند می‌تواند فارغ از ارتباطاتش با رسانه‌ها و مراجع قانونی، از طریق پلتفرم کارزار خودش را به پاسخگو کردن مسئولین و تغییر مطلوب نزدیک کند. یکی از این مسیرها، افکار عمومی و فضای مجازی است؛ همچینن رسانه‌ها تاثیر زیادی در نشر موضوعات کارزار دارند؛ مانند بزرگترین کارزار که مخالفت با طرح صیانت بود و یک میلیون و ۱۹۷ امضا گرفت.

او با اشاره به کارزارهای محلی اضافه کرد: کارزهای محلی، موضوع‌شان یک شهر یا استان است. در کارزارهای محلی اصفهان پیشگاه است و بعد خراسان رضوی، فارس، تهران و کردستان و سیستان بلوچستان بیشترین مطالبات را در کارزار داشته‌اند. همچنین کمترین کارزارها برای استان‌های خراسان جنوبی، خراسان شمالی، قم و چهارمحل‌بختیاری است. تا مهر سال گذشته، ۴۰۰ کارزار روستایی داشتیم که نرخ موفقیت کارزارهای روستایی دو، تا سه برابر کارزارهای دیگر پلتفرم بود

منبع : پیوست

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.