کد مطلب: ۳۴۴۱۷۹

کارنامه بازار سرمایه در روز ۲۵ دی ماه سال ۱۳۹۷

پالایشی‌ها بورس را شارژ کردند / حال ناخوش خودرویی‌ها در بورس

پالایشی‌ها بورس را شارژ کردند / حال ناخوش خودرویی‌ها در بورس

شاخص کل بورس بالاخره از مقاومت 165 هزار واحدی عبور کرد. معاملات امروز در گروه پالایشی‌ها مثبت بود که به نظر می‌رسد ناشی از نرخ فروش است. اگر قیمت نفت بین 60 تا 70 دلار باشد می‌توان چشم‌انداز بهتری را برای این گروه متصور بود.

شاخص کل بورس بالاخره از مقاومت 165 هزار واحدی عبور کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، پس از رشد کند دیروز شاخص کل بورس تهران، امروز 25 دی ماه سال 1397، شاخص با رشد 749 واحدی با قدرت بیشتری در سطح 165 هزار و 445 واحدی قرار گرفت.

در طول جریان معاملات امروز بیش از 185 هزار معامله به ارزش 728 میلیارد تومان انجام شد و ارزش بازار سهام به 626 هزار و 896 میلیارد تومان رسید.

میزان حجم معاملات امروز قابل توجه بوده است.

همانطور که در نظرسنجی تجارت‌نیوز از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه درباره پیش‌بینی هفته جاری بورس به رشد نمادهای پتروشیمی و پالایشی اشاره شده بود، این نمادها توانستند امروز با رشد قیمت مواجه شوند.

برترین گروه‌های صنعتی امروز باز هم خودرویی و بانکی‌ها بودند که بیشترین ارزش معاملات امروز را در اختیار داشتند.

امروز باز هم بانکی‌ها توانستند بیشترین ارزش معاملات را در اختیار داشته باشند. گروه بانکی با معاملاتی به ارزش 126 میلیارد تومان از دیگر گروه‌ها سبقت گرفت.

افزایش شاخص کل بورس در ۲۵ دی ۹۷

پربازده‌ترین گروه‌های صنعتی در بازار امروز بورس محصولات کاغذی، چوبی و ذغال سنگ و زیاده‌ترین آن‌ها وسایل ارتباطی و اطلاعات و ارتباطات بودند.

افزایش شاخص کل بورس در ۲۵ دی ۹۷

بیشترین تاثیر مثبت را نمادهای شپنا، فولاد، شبندر، شبریز و شتران و بیشترین تاثیر منفی را نمادهای وبملت، جم، کچاد و خساپا بر شاخص کل و ارزش بازار سهام امروز داشتند.

همچنین در میان نمادهای بورسی بیشترین تقاضا معادل 14.5 میلیارد تومان متعلق به نماد وپست و بیشترین عرضه نیز با 1.9 میلیارد تومان مربوط به نماد خمهر بود.

افزایش شاخص کل بورس در ۲۵ دی ۹۷

روز رشد پالایشی‌ها

معاملات امروز در گروه پالایشی‌ها مثبت بود که به نظر می‌رسد ناشی از نرخ فروش است. اگر قیمت نفت بین 60 تا 70 دلار باشد می‌توان چشم‌انداز بهتری را برای این گروه متصور بود.

نمادهای خودرویی که بیشتر متاثر از شایعات مربوط به افزایش قیمت خودرو رشد کرده بود، با به حقیقت پیوستن این شایعات قیمت سهام خودرویی را با افت مواجه کرد.

وضعیت در گروه بانکی‌ها به‌نسبت بهتر بود و خبرهایی مبنی بر افزایش سرمایه بانک تجارت نیز به گوش می‌رسد.

بازار برای تثبیت نوسانات در انتظار انتشار گزارش‌های 9ماهه بوده و از دید تکنیکالی نیز روزهای آینده برای برای ادامه مسیر رشد شاخص کل، روزهای مهمی است.

توقف نمادها

در پایان معاملات امروز ثاخت، غگل، قشکر، وتوس، شگل، بالبر جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه به‌منظور تصویب صورت‌های مالی، وساخت جهت برگزاری مجامع عمومی عادی سالانه به‌منظور تصویب صورت‌های مالی-عمومی فوق‌العاده به‌منظور اصلاح اساسنامه متوقف خواهند شد.

همچنین شاخص کل بازار فرابورس با رشد 28 واحدی در سطح 1977 واحدی قرار گرفت که نمادهای هرمز و میدکو بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای ذوب بیشترین تاثیر منفی را بر روی ارزش این بازار داشته‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.